به گزارش مهر، مصطفی قلی‌خسروی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از حدود سه سال پیش تاکنون مسکن در رکود است، گفت: مسکن در رکود است و همه به خوبی علت آن را می‌دانند.

وی با بیان اینکه اعتقادی به بلوکه شدن پول‌ها در بانک‌ ندارم و باید پول در دست مردم باشد تا شکوفایی اقتصادی به وجود بیاید، افزود: برعکس تمام دنیا که پول‌ها از بانک‌ها خارج و به سمت تولید می‌رود، در ایران پول‌ها در بانک‌ها بلوکه می‌شوند.

این کارشناس بخش مسکن با اعلام اینکه کاهش نرخ سود بانکی می‌تواند موجب رونق مسکن شود، اما رونق بازار مسکن تنها با این مؤلفه رخ نمی‌دهد، اظهار داشت: باید بانک‌ها زمانی که وام دهنده‌ها ۳ قسط عقب‌افتاده داشتند، خانه را به حراج بگذارند، تا پس از فروش آن واحد مسکونی بانک‌ها دوباره وام پرداخت کنند.

رئیس سابق اتحادیه صنف مشاوران املاک با بیان اینکه دولت باید ۶۰ تا ۸۰ درصد قیمت یک واحد مسکونی را وام بدهد تا صنعت ساختمان فعال‌تر شود، گفت: نیمه دوم سال ۹۵ آغاز شکوفایی بازار مسکن و سال ۹۶ دوره رونق خواهد بود، هرچند باید اذعان شود، هنوز با رونق بازار مسکن که روزانه ۱۴ هزار معامله مسکن صورت می‌گرفت، فاصله داریم.

خسروی با تاکید بر اینکه زنگ‌خور مشاوران املاک تا حدودی زیاد شده، اما باید به آینده امیدوار بود، اظهار داشت: عصر حاضر، قرن آی تی است. بنابراین کسانی باید در این بخش املاک حضور یابند که سواد آی تی داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت بنگاه های املاک در بخش آی تی و ایجاد جامع ترین سامانه املاک کشور، گفت: ورود به بخش های جدید بخش مسکن می تواند فضای کنونی بنگاه های املاک را رونق ببخشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.