به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است: طی هفته‌های اخیر، منتقدان برجام تلاش کرده‌اند تا از طریق ممنوعیت فروش هواپیماهای بویینگ به ایران مخالفت خود را از این توافق بار دیگر اعلام کنند. این منتقدان شامل جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا هستند که اخیرا طرحی را تصویت کرده‌اند که از صدور مجوز برای چنین توافقات تجاری توسط وزارت خزانه داری آمریکا جلوگیری می‌کند.

این طرح‌ها باعث می‌شود که آمریکا در موضع نقض توافق هسته‌ای قرار گیرد در حالی که ایران تاکنون به تعهدات خود را اجرا کرده است.

به گزارش هیل، منتقدان برجام با انجام چنین اقداماتی در حال بالا بردن اعتبار برجام هستند و ممکن است این توافق از آن چه که هست مهم‌تر و جدی‌تر تلقی شود.

برجام یک توافق مهم بود که بنابر آن ایران موافقت کرد تا بخش قابل توجهی از برنامه هسته‌ای خود را در اعضای برداشته شدن تحریم‌ها متوقف کند.

بنابر ادعای این پایگاه خبری، ایران در برجام با توقف حمایت از تروریسم موافقت نکرد و آمریکا نیز از تلاش‌های نظامی، مالی و دیپلماتیک برای جلوگیری از حمایت ایران از تروریسم دست برنداشته است.

کسانی که مدعی‌اند که حمایت ایران از تروریسم باعث شود تا آمریکا به تعهدات خود در برجام عمل نکند به این توافق به عنوان یک معاهده صلح نگاه می‌کنند که مستلزم داشتن یک رابطه دوستانه میان طرف‌هاست.

بنابراین، این مسأله و موضوعات دیگر مربوط به سیاست داخلی و خارجی ایران نباید باعث سرباز زدن آمریکا از برجام شود.

چراکه برجام پس از حدود یک دهه این فرصت را ایجاد کرد که جامعه جهانی محدودیت‌های منطقی را بر روی برنامه هسته‌ای ایران داشته باشد. برجام به هیچ وجه توافقی نبوده است که ما (آمریکا) بر اساس آن انتظار تغییر رفتار ایران را داشته باشیم.

بنابر ادعای این گزارش اما تا پیش از این توافق احتمال و توانایی دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای باعث تهدید ثبات در خاورمیانه و منافع ملی آمریکا بود.

به گزارش ایسنا، ایران همواره ضمن رد اتهامات غرب بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده است.

هیل در ادامه این گزارش برجام را به دلیل افزایش گریز هسته‌ای ایران از سه ماه به یک سال و حذف خطر احتمال ایجاد یک رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه را بسیار ارزشمند تلقی می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.