به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «جمهور»، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان به انفجار خونین و تروریستی در میان تظاهرات کنندگان «جنبش روشنایی» در شهر کابل واکنش نشان داده و آن را به شدت محکوم کرده است.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان به نقل از اشرف غنی اعلام کرد: برگزاری راهپیمایی مسالمت‌آمیز حق هر شهروند افغانستانی است و دولت تمام تلاش‌ها را به برای تأمین امنیت تظاهرات کنندگان به کار می گیرد، اما تروریست های فرصت طلب امروز به صفوف تظاهرات کنندگان وارد شدند و انفجارهای انتحاری را انجام دادند که منجر به شهادت و مجروح شدن شماری از شهروندان افغانستانی از جمله تعدادی از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور شد.

اشرف غنی به تمام نهادها و مقامات دولتی دستور داده است تا از تمام امکانات برای رسیدگی به مجروحین این انفجار استفاده کنند و زخمی ها را به صورت فوری به بیمارستانهای مجهز (بیمارستان امنیت ملی و سردار محمد داوود خان) انتقال داده تحت مداوا قرار دهند.

گفتنی است که حوالی ساعت ۲:۳۰ دقیقه بعد از ظهر امروز انفجاری های مهیبی در منطقه «دهمزنگ» شهر کابل جایی که تظاهرات کنندگان جنبش روشنایی تجمع کرده بودند به وقوع پیوست.

در این حملات تروریستی بیش از ۵۰ نفر کشته و ۱۷۰ نفر نیز زخمی شده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.