به گزارش مهر، ابوالقاسم رحمانی ظهر شنبه در حاشیه اجرای مراحل مقدماتی نصب سکوی فاز ٢١ پارس جنوبی اظهار داشت: نصب این سکو در افزایش برداشت گاز در پارس جنوبی نقش مهمی دارد و ظرفیت برداشت را یک میلیارد فوت مکعب افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به نصب چهار سکوی جدید پارس جنوبی طی سال جاری توسط شرکت تاسیسات دریایی، اضافه کرد: سکوی فاز ۲۱ پارس جنوبی پنجم تیرماه در عرشه خرمشهر بارگیری شده بود و ۱۳ تیرماه به سمت محل نصب حرکت کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با اشاره به انجام مراحل مقدماتی نصب سکوی فاز ۲۱، بیان کرد: این سکو بامداد فردا در محل اصلی خود در میدان گازی پارس جنوبی نصب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تلاش ویژه‌ای برای سرعت‌بخشیدن به ساخت سکوهای دریایی پارس جنوبی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: تیم‌های ساخت پروژه با وجود گرمای بسیار بالای هوا، شبانه‌روزی برای ساخت این سکوها تلاش کردند.

رحمانی با اشاره به اینکه ساخت سکوهای دریایی باعث ایجاد اشتغال ۶۰۰ نفر شده است، ادامه داد: بهبود وضعیت اشتغال در نقاط محروم از جمله دستاوردهای ویژه این پروژه است.

وی با اشاره به اینکه همه مراحل مهندسی و سیستم‌های کنترل سکوها توسط شرکت‌های داخلی انجام شده است، افزود: استفاده از توان داخلی در این پروژه‌ها گامی بسیار مهمی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با اشاره به پایان موفقیت‌آمیز ساخت و نصب جکت های فا ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی، اضافه کرد: سکوی فاز ۲۰ پارس جنوبی نیز دارای پیشرفت ۹۰ درصدی است و مراحل پایانی را می‌گذراند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.