به گزارش مهر، دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در نشست خبری که ظهر شنبه در پایان سفر به استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: مردم هیچ مشکی با جامعه پزشکی و پیراپزشکی ندارند، اما آنچه مسلم است از نگاه سیاسیون همیشه مشکلاتی با جامعه پزشکی وجود داشته است.

وی توضیح داد: یک عده از سیاسیون همواره با جامعه پزشکی خوب نبوده‌اند مگر اینکه مریض شده‌اند و آن وقت حاضرند همه ثروت خود را بدهند تا درمان شوند اما بعد از خوب شدن، دوباره شروع می‌کنند به گفتن حرف‌های ناصواب.

وزیر بهداشت خطاب به آن دسته از سیاسیون که با جامعه پزشکی مشکل دارند، گفت: حداقل برای رعایت حال خودشان و خانواده‌شان، از صحبت‌هایی که می‌کنند، مراقبت کنند.

هاشمی تاکید کرد: مردم به جامعه پزشکی اعتماد و باور دارند.

وی با اعلام اینکه جایگاه جامعه پزشکی کشور حداقل در منطقه بی‌نظیر است، افزود: اِشکال در همه صنوف وجود دارد که بنده معتقدم کمترین آن مربوط به امور پزشکی است. اگر اجازه بدهند خطاها در بقیه صنوف برملا شود، آن موقع مشخص می‌شود که جامعه پزشکی چه جایگاهی دارد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر امکان توقف طرح تحول سلامت در سال آخر دولت یازدهم، اظهار داشت: این طرح نمی‌تواند متوقف شود زیرا این یک مطالبه جدی هم از طرف رئیس‌جمهور و هم مردم است.

هاشمی ادامه داد: آنچه برای ما مسلم است استمرار اقدامات دولت یازدهم در حوزه سلامت در دولت‌های آینده است.

وی گفت: ما جزو مدیرانی هستیم که علاقه‌مندیم کارها با کیفیت بهتر و کامل‌تر در اختیار مردم قرار بگیرد.

وزیر بهداشت افزود: تلاش ما این است که مجلس متقاعد شود در برنامه ششم و همچنین بودجه سالیانه به نحوی تصمیم‌گیری کند که گرفتاری‌های طرح تحول سلامت برای همکاران آینده و مردم وجود نداشته باشد و کارها با کیفیت بهتری ادامه پیدا کند.

هاشمی در ادامه به موضوع خطاهای پزشکی اشاره کرد و گفت: خطاهای پزشکی وجود دارد و هیچ جامعه‌ای از آن مصون نیست ولی در عین حال قوانین بازدارنده‌ای هم است که از وقوع این قبیل خطاها پیشگیری می‌کند و آنها را به حداقل می‌رساند.

وی با انتقاد از راه‌اندازی کانون‌هایی برای توهین و بدبین کردن مردم نسبت به جامعه پزشکی، اظهار داشت: اگر اختیاراتی به وزارت بهداشت بدهند که بازدارنده باشد، جامعه پزشکی معتقد به برخورد قانونی با متخلف و متقلب با رعایت انصاف و عدل است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.