به گزارش ایسنا محمد حسین بازگیر، با اشاره به اینکه آبیاری مزارع با فاضلاب موجب آلوده شدن خاک و نیز آب‌های زیر زمینی می‌شود، گفت: این کار یک تخلف زیست محیطی جدی است و تمام مزارعی که با فاضلاب آبیاری می‌شوند باید توسط سازمان جهاد کشاورزی مشخص شوند.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران ادامه داد: معاونت غذا و داروی سازمان بهداشت وظیفه‌ بررسی محصولات تولید شده غذایی را بر عهده دارد؛ اگر مواد غذایی تولید شده در مزارع و یا کارخانه‌ها آلوده باشند، وظیفه جلوگیری از توزیع آن در بین مردم را سازمان بهداشت بر عهده دارد.

بازگیر تأکید کرد: جهاد کشاورزی باید مشکلات مربوط به بخش کشاورزی را با دقت بررسی کند تا از آسیب رسیدن به محیط زیست و سلامت مردم جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه متولی همه امور سازمان محیط زیست نیست، گفت: سازمان محیط زیست در خصوص آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب جلساتی را با حضور اعضای شورا، جهاد کشاورزی، سازمان بهداشت و شرکت فاضلاب برگزار کرده است.

تأکید محیط زیست بر جداسازی مسیر فاضلاب‌های خانگی از کشاورزی

بازگیر ادامه داد: وزارت نیرو باید فاضلاب‌های خانگی را جمع آوری کرده و آنها را به سمت تصفیه خانه هدایت کند و مسیر فاضلاب‌های آب خانگی را از کشاورزی جدا کند.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران اظهار کرد: اداره محیط زیست بر فاضلاب کارگاه‌های تولیدی و کارخانه‌ها نظارت دارد و با واحدهایی که فاضلاب خود را در محیط طبیعی رها می‌کنند بر اساس قانون برخورد می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.