به گزارش ایرنا، تجمع‌کنندگان که شمار آنها به ۵۰ نفر می‌رسید مدعی بودند که هر کدام بیش از یک میلیارد ریال در این موسسه سپرده دارند اما بانک پارسیان فقط تا ۳۵۰ میلیون ریال تومان پرداخت کرده است.

هفته گذشته بانک پارسیان که عاملیت پرداخت وجوه سپرده گذاران تعاونی اعتبار ثامن الحجج را عهده دار است، اعلام کرد که وجوه مشتریان این تعاونی را تا سقف مجموع ۳۵۰ میلیون ریال به ازای هر سپرده گذار پرداخت کرده است.
یکی از تجمع‌کنندگان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: پنج میلیارد ریال (500 میلیون تومان) در این موسسه سپرده‌گذاری کرده‌ام اما بانک پارسیان می گوید پرداخت مبالغ بیش از 350 میلیون ریال زمانی امکانپذیر است که اموال و دارایی موسسه به فروش برسد.
براساس گزارش هفته گذشته بانک پارسیان، با توجه به اینکه پرداخت مبالغ سپرده های بالاتر از ۳۵۰ میلیون ریال، نیازمند تامین وجوه از طریق تعیین تکلیف اموال و دارایی هایی آن تعاونی، از طریق دستگاه های ذیربط و تدوین راهکارهای مناسب برای بازپرداخت وجوه سپرده گذاران است، این بانک دخالتی در فرآیند تصمیم گیری در رابطه با تعیین و زمان بندی پرداخت اصل و یا سود سپرده ها، تملک و فروش دارایی ها و اموال تعاونی اعتبار ثامن الحجج ندارد. همچنین تداوم عاملیت این بانک منوط به تصمیم گیری، تدوین و ابلاغ شیوه نامه جدید از طرف مقامات ذی صلاح است.
به گزارش ایرنا، پیش از آغاز آیین گشایش نمایشگاه با حضور معاون اول رئیس جمهوری، برخی از این معترضان تلاش کردند برای رفع مشکلات خود با جهانگیری گفت وگو کنند.
علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی که جهانگیری را همراهمی می‌کرد به آنها گفت که مشکل موسسه در حال برطرف شدن است.
براساس اعلام بانک پارسیان، تاکنون بیش از 22 هزار میلیارد ریال به ذی نفعان تعاونی اعتبار ثامن الحجج پرداخت و یک میلیون و 350 هزار حساب آن تعاونی نیز با موفقیت تعیین تکلیف شده که نزدیک به 90 درصد از کل حساب های آن تعاونی است.
همچنین تعیین تکلیف کمتر از ۱۵۰ هزار حساب باقی مانده نیز در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد و بنابر اظهارات رییس قوه قضائیه، با این اقدامات از ورود ۸۰۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی جلوگیری شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.