به گزارش مهر، در این هفت روز ورزش تیم ملی والیبال با وجود دو پیروزی با ارزش برابر صربستان و آرژانتین در هفته سوم لیگ جهانی، نتوانست به دور دوم این فصل از رقابت ها صعود کند همانطور که تیم ملی بسکتبال باوجود ارائه نمایش قابل قبول در رقابت های انتخابی المپیک از کسب سهمیه بازماند.

این درحالی بود که شنای ایران در این هفته به لطف سهمیه اعطایی فدراسیون جهانی به المپیک راه یافت، وزنه برداران جوان قهرمان جهان شدند و یک ژیمناست ایرانی در مسابقات جهانی صاحب مدال برنز شد. در این میان اما «ادکلن» های خریداری شده توسط رئیس فدراسیون دوومیدانی در فرودگاه امارات سوژه خیلی از ورزشی ها بود.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روزش به شرح زیر است:

تیم ملی والیبال در هفته سوم لیگ جهانی
تیم ملی والیبال ایران جمعه گذشته در نخستین دیدار خود در هفته سوم رقابتهای لیگ جهانی ۲۰۱۶ مقابل صربستان، صدرنشین مسابقات قرار گرفت و در یک بازی مهیج با نتیجه ۳ بر ۲ نخستین شکست حریف را رقم زد و دو امتیاز کسب کرد. ملی پوشان والیبال ایران شنبه شب در دومین دیدار این هفته مقابل ایتالیا به میدان رفتند. آنها در سه ست متوالی مغلوب حریف قدرتمند خود شدند تا هیچ امتیازی از این مسابقه کسب نکنند. سومین دیدار تیم ملی والیبال در هفته سوم رقابتهای گروهی لیگ جهانی ۲۰۱۶ هم یکشنبه شب برابر آرژانتین برگزار شد که طی آن ملی پوشان کشورمان در جدالی دشوار با شاگردان ولاسکو به سختی و با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد تا پایانی خوش برای خود در این هفته رقم بزنند هر چند که از صعود به دور دوم رقابت ها بازماندند.

«ادکلن» هایی که در ورزش ایران سوژه شدند
طی این هفت روز ورزش بازگشت تیم دوومیدانی از محل برگزاری مسابقات جوانان آسیا در ویتنام به خاطر ادکلن های خریداری شده توسط رئیس فدراسیون سر و صدای زیادی ایجاد کرد. ماجرا از این قرار بوده که مجید کیهانی تاکید داشتند اهالی فدراسیون ، ۸ ماه پر دغدغه و همراه با حاشیه را سپری کردند به همین خاطر برای تقدیر و تشکر از کارمندان قصدخرید هدایایی جهت پیشکش به اعضای فدراسیون را داشتند. در همین راستا، تعداد ۱۹ عدد ادکلن آدیداس به مبلغ کل ۱۷۰ دلار معادل۵۹۵ هزار تومان توسط وی در فرودگاه دبیخریداری شد. البته کیهانی به دلیل اعزامی که فدراسیون پیش رو داشت خیلی سریع راهی محل کارخود شد و پس از امضای اسناد مالی فدراسیون، با مسوولان فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) تماس گرفته و هدایای خریداری شده را دریافت نمود و آنها را بین کارکنان فدراسیون به عنوان سوغات سفر و تقدیر از زحمات پرسنل، تقسیم کرد که متاسفانه در برخی رسانه ها مساله طور دیگری مطرح گردید.

اعلام زمان برگزاری انتخابات فدراسیون اسکی
بنابر اعلام معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش، مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکی ۶ مردادماه برگزار خواهد شد. زمان این انتخابات در حالی اعلام شد که نام احمد سعادتمند، سرپرست فعلی فدراسیون در میان کاندیداها به چشم می خورد اما وزارت ورزش طی اطلاعیه ای تاکید کرده که وی همچون دیگر سرپرستان اجازه شرکت در انتخابات را ندارد.

تیم وزنه برداری جوانان قهرمان جهان شد
تیم وزنه برداری جوانان ایران برای دومین بار در تاریخ رقابتهای جهانی این رده سنی با کسب ۴۵۴ امتیاز تیمی بر سکوی قهرمانی ایستاد. در این رقابت ها که در تفلیس گرجستان برگزار شد، ایران بالاتر از گرجستان و ژاپن بر سکوی قهرمانی ایستاد.

مدال برنز مسابقات جهانی برای ژیمناست ایرانی
رضا فرنیا تنها نماینده ژیمناستیک ایران در رقابتهای ژیمناستیک ورلدچلنج (جام جهانی) در شاخه ژیمناستیک هنری، در بخش دار حلقه بعد از ابراهیم چولاک از ترکیه و جوزیمار اورلاند از کلمبیا به مقام سوم دست پیدا کرد و صاحب مدال برنز شد.

عنوان سومی تنها بوکسور المپیکی ایران در تورنمنت چین
احسان روزبهانی تنها نماینده المپیکی بوکس ایران که بدون اکبر احدی سرمربی اختصاصی خود و همراه با غلامرضا کریمی راهی تورنمنت بین المللی چین شده است به مقام سوم بسنده کرد. وی پس از استراحت دور نخست و پیروزی در دور دوم مقابل نماینده مغولستان، برای راهیابی به فینال به مصاف نماینده کشور کره رفت اما به دلیل مصدومیت و خونریزی از ناحیه بینی از ادامه رقابتها منع شد و به رتبه سوم بسنده کرد.

سهمیه اعطایی المپیک برای شنای ایران
شناگران ایران که از حضور در مسابقات گزینشی المپیک نتوانستند به سهمیه مستقیم برای بازی های ریو دست پیدا کنند از سوی فدراسیون جهانی صاحب یک سهمیه اعطایی برای شرکت در این دوره بازی ها شد. بدین ترتیب کاروان ایران در بازی های المپیک ۲۰۱۶ یک نماینده از خانواده شنا خواهد داشت.

افشین پیروانی سرمربی نفت تهران شد
افشین پیروانی پس از توافق با سرپرست باشگاه نفت تهران، سرمربی این تیم در شانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر شد. پیروانی در شرایطی به عنوان سرمربی تیم فوتبال نفت تهران انتخاب شده که چند سالی است هدایت تیمی را برعهده نداشته و در یک سال اخیر به عنوان مدیر تیم ملی فوتبال ایران فعالیت کرده است.

بسکتبال ایران به المپیک نرسید
تیم ملی بسکتبال که به منظور شرکت در آخرین مرحله رقابت های گزینشی المپیک به تورین ایتالیا سفر کرد، دوشنبه شب نخستین دیدار خود در این رقابت ها را برابرتیم مدعی یونان برگزار کرد و طی آن با نتیجه ۷۸ بر ۵۳ متحمل شکست شد. تیم ملی ایران در دومین دیدار با نتیجه ۷۵ بر ۷۰ برابر مکزیک شکست خورد و از رسیدن به المپیک بازماند.

تداوم رکوردهای نگران کننده برای پرتابگر المپیکی ایران
احسان حدادی، پرتابگر دیسک المپیکی ایران، شامگاه یکشنبه ۱۳تیرماه در رقابت های دو و میدانی لوکزامبورگ با پرتابی معادل ۶۲.۳۲ متر به عنوان نخست رسید. حدادی که در اردوی آماده سازی آلمان به سر می برد، با حضور در تورنمنت های مختلف و پرتاب های مکرر در تمریناتش، با وجود آسیب دیدگی سعی در بهبود نتایج خود دارد. هرچند رکورد فعلی وی با شرایط مطلوب و ایده آل او فاصله دارد.

قتل یک مدیر فوتبالی
حسین منصوری مدیر عامل پیشین باشگاه مس سرچشمه با سلاح سرد به قتل رسید. جسد او در حالی که به طرزی وحشیانه به قتل رسیده بود در یکی از باغ های اطراف سرچشمه کشف شد. هنوز از سوی منابع رسمی و قضایی دلایل این قتل و فرضیه های آن اعلام نشده است.

علی دایی سرمربی نفت تهران شد
سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال صبای قم به عنوان سرمربی جدید تیم نفت تهران انتخاب شد. علی دایی در شرایطی به عنوان سرمربی تیم نفت انتخاب شد که افشین پیروانی فقط ۲۴ ساعت سرمربی این تیم شد و خیلی زود انصراف داد. علی دایی با همان دستیاران همیشگی سرمربی نفت شد.

نقل و انتقالات فوتبال در این هفت روز ورزش
در این هفته رو به پایان و در ادامه نقل و انتقالات انجام شده برای لیگ شانزدهم فوتبال، مرتضی قدیمی‌پور دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس با عقد قراردادی سه ساله به ترکیب تیم سیاه جامگان مشهد پیوست. رضا خالقی فر، هافبک تیم فوتبال پرسپولیس با حضور در باشگاه پرسپولیس، قراردادش را با سرخپوشان فسخ کرد و از این تیم جدا شد. سید جلال رافخایی، مهاجم تیم فوتبال ملوان که هنوز تکلیف این تیم برای حضور در لیگ دسته اول یا لیگ برتر مشخص نیست، به تیم ماشین سازی پیوست.

رضا عنایتی، مهاجم فصل گذشته تیم فوتبال سیاه جامگان به تیم دسته اولی بادران پیوست. احسان مرادیان، دروازه‌بان استقلال اهواز به تیم فوتبال فولاد خوزستان پیوست. در این هفت روز ورزش همچنین تیم فوتبال ماشین سازی تبریز یک مدافع برزیلی و یک مدافع آلبانیایی به خدمت گرفت. امید ابراهیمی که عنوان شده بود مورد توجه تیم های قطری قرار گرفته و بزودی به یکی از این تیم ها خواهد پیوست، جمعه شب پس از دیدار با مسئولان باشگاه استقلال قراردادش را با این تیم تمدید کرد.

انتقال فرشاد فرجی مدافع فصل پیش راه آهن یزدان به تیم فوتبال صنعت نفت آبادان نیز از دیگر نقل و انتقالات این هفت روز ورزش بود. آندرانیک تیموریان، هافبک تیم ملی فوتبال ایران که با پیکان به توافق نرسیده بود به تیم ماشین سازی تبریز پیوست. علیرضا نورمحمدی، کاپیتان پیشین تیم فوتبال پرسپولیس با عقد قراردادی یکساله به مشهد پیوست. مهرداد کفشگری بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس پس از توافق با مسئولان تیم پدیده به این باشگاه مشهدی پیوست. مدت قرارداد این هافبک با پدیده یک ساله است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.