به گزارش نامه نیوز، یکسال زمان تا انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ باقی است و احزاب و جریان‌ها کماکان خود را برای حضور پرقدرت در انتخابات آماده می‌کنند. گروه های سیاسی می‌دانند که با پیروزی در این عرصه می توانند حتی برای مدت ۸سال ریاست پاستور را در دست بگیرند و می‌توانند سیاست جریان خود را حاکم کنند.

اصولا در تمام دوره‌ها از مدت‌ها قبل از برگزاری انتخابات و اعلام رسمی کاندیداتوری نامزدهای انتخابات، جریان‌های سیاسی برنامه انتخاباتی خود را شروع می‌کنند و سخنرانی‌هایی را در همین زمینه انجام می‌دهند. سخنانی که معمولا برای جذب رای یا به نوعی تست جو روانی جامعه است.

اکنون نیز در شرایطی که یک سال تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است به همین بهانه سخنان انتخاباتی سیاسیون در تیرماه سال ۹۱ و در شرایطی که یکسال تا انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ باقی مانده بود را بررسی کرده ایم که در ادامه می آید:

شخصـــیت

اظهار نظـــــر

محمدعلی ابطحی

جریان اصلاح‌طلبی یک جریان اصیلی است که در بدنه جامعه قرار دارد و با اینکه ظهور و بروز ندارد اما طبیعی است که در ایام انتخابات فعال شود.

با توجه به اینکه هنوز برنامه‌های اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری مشخص نشده است لذا اظهار ‌نظر درباره اینکه چه کسی محور اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری باشد زود است.

اسدالله بادامچیان

تصمیم ما این است که برای انتخابات آینده نامزد معرفی کنیم و رجال سیاسی مذهبی هم در مؤتلفه حضور دارند.

اصولگرایان اصلح باشد موتلفه به نفع آنها عمل می‌کند اما اگر نامزد ما اصلح باشد انتظار داریم آنها از کاندیدای ما حمایت کنند.

درحال حاضر بر روی گزینه مستقل بحث می‌کنیم و در زمان خود آن را اعلام خواهیم کرد.

محمدرضا باهنر

التزام به قانون اساسی اولین شرط حضور مجدد اصلاح طلبان در رقابت‌های سیاسی است اصلاح‌طلبان از هر طیف و دسته ای که قصد فعالیت سیاسی و شرکت در رقابت‌های آینده انتخاباتی را دارند، باید ملتزم به قوانین موضوعه کشور و قانون اساسی باشند.

حمیدرضا ترقی

گفتمان اصولگرایی به طور حتم می‌تواند کشور را از مشکلات خارج کرده و آینده‌ای روشن را برای آن رقم بزند.

با توجه به تجربه موفق اصولگرایان در دوره‌های مختلف انتخابات، توجه به گفتمان و اتخاذ یک برنامه مدون بر اساس آن برای فعالیت‌های انتخاباتی ریاست جمهوی و شوراهای شهر الزامیست.

روح‌الله حسینیان

اصلاح طلبان ابتدا باید تکلیفشان را نظام تعیین کنند.در واقع آنها باید مشخص کنند که آیا جریان فتنه را قبول دارند؟ اگر قبول ندارند باید رسما این مساله را اعلام کنند.

داریوش قنبری

اصولگرایانی همچون قالیباف، محسن رضایی و حتی لاریجانی جزء افراد با تجربه و کاردانی هستند که در مجموعه اصولگرایان معتدل قرار گرفتند. لذا اصلاح‌طلبان می‌توانند با این دسته از افراد برای انتخابات ریاست جمهوری آینده همکاری خوبی داشته باشند.

به طور حتم زمانی اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری موفق عمل خواهند کرد که با چهره‌های شاخص این جریان همچون خاتمی فعالیت های خود را کلید بزنند.

آیت‌الله مهدوی کنی

جلسات انتخاباتی تک‌روی نیست بلکه مقدمات کار است و باید مذاکره صورت گیرد.بنده همیشه توصیه‌ام به ائتلاف است نه به اتحاد و می‌گویم ائتلاف داشته باشید و دعوت به ائتلاف می‌کنم چون اتحاد امر شدنی نیست. گاهی ائتلاف به یکی و گاهی به دو تا ولی با هم جنگ نکنند.

امیرمحبیان

در روزهای جاری خبرهایی از فعالیت اصلاح‌طلبان و حرکت آنها برای بدست گرفتن قدرت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ به گوش می‌رسد. ما در انتخابات پیشین وضعیتی را تجربه کردیم که باید مراقب باشیم. جریان اصلاحات تجربه دو دوره ریاست جمهوری را دارد و در پایان این دوران با شکست از جریان اصولگرا، بحران‌هایی را در مقاطع مختلف زمانی ایجاد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.