به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی دیشب (پنجشنبه) اعلام کرد روند تعیین نامزدهای سال ۲۰۱۷ از ۵ ژانویه (۱۶ دی) آغاز می‌شود.

بر طبق اعلام آکادمی اسکار ، اعضای آکادمی امسال از همیشه وقت کمتری دارند تا اقدام به دادن رای برای تعیین نامزدها بکنند.

این در حالی است که اسکار یکشنبه ۲۶ فوریه برگزار می‌شود که دقیقا همان یکشنبه‌ای را دربرمی‌گیرد که اسکار ۸۸ نیز برگزار شده بود.

اما روند اعلام اسامی نامزدها از پنجشنبه ۵ ژانویه آغاز می‌شود که ۶ روز دیرتر از زمانی است که سال پیش این روند کلید خورده بود. زمان رای دادن برای تعیین اسامی نامزدها نیز در حالی که فصل پیش جمعه ۱۳ ژانویه تمام شده بود، امسال ۸ ژانویه به پایان می‌رسد و اسامی نامزد سه‌شنبه ۲۴ ژانویه (۵ بهمن) اعلام می‌شود. البته فصل پیش ۱۴ ژانویه روز اعلام اسامی نامزدها بود.

در نهایت رای‌گیری نهایی برای انتخاب برندگان اسکار از ۱۳ فوریه ۲۰۱۷ (۲۵ بهمن) شروع می‌شود و سه‌شنبه ۲۱ فوریه (۳ اسفند) به پایان می‌رسد.

پیش از این اعلام شده بود هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار ۲۶ فوریه (بامداد دوشنبه ۹ اسفند) در دالبی تیه‌تر لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

آکادمی اسکار تاریخ‌های دیگری نیز اعلام کرده که چنین است:

شنبه ۱۲ نوامبر ۲۰۱۶ : اهدای جوایز فرمانداران

دوشنبه ۶ فوریه ۲۰۱۷: مهمانی نهار نامزدها

شنبه ۱۱ فوریه ۲۰۱۷: اهدای جوایز علمی و تکنیکی

آکادمی دیروز اسامی دعوت شدگان امسال به مجموعه خود را نیز اعلام کرد که عباس کیارستمی کارگردان برجسته ایرانی از جمله این دعوت شدگان بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.