به گزارش مهر، محمدرضا بادامچی با اعلام اینکه نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی نگاه اجتماعی به پدیده اعتیاد است گفت: از دلایل اصلی اعتیاد در کشور ما بیکاری و عدم اشتغال به ویژه میان جوانان است در دور جدید مجلس به اشتغال و افزایش دامنه آن فکر می‌کنیم و سعی داریم برنامه‌های مفصلی در این رابطه طی همگامی با دولت تدبیر و امید داشته باشیم.

وی افزود: توسعه اشتغال با سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی در ایران و رونق اقتصادی ناشی از برداشتن تحریم‌ها مرتبط است و در واقع پسا تحریم ارتباط بسیار مستقیمی با کاهش اعتیاد دارد. متاسفانه طی چند سال گذشته به دلیل کاهش روابط در سطح بین الملل اقتصاد کشور با رکود همراه شده و تولید را تضعیف کرده است ولی ان شاء الله با بازگشت پول‌های بلوکه شده ایران واحدهای صنعتی و تولیدی به فناوری‌های صنعتی و تولیدی نو دست یافته و شاهد رونق چرخه‌های اقتصاد در کشور خواهیم بود.

نماینده مردم تهران رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که توسط وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شده است را بسیار ارزنده دانست و تصریح کرد: این مسئله در ائتلاف نمایندگان تهران و سایر افراد حامی دولت مد نظر قرار گرفته و در مجلس جدید برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت موثری در این زمینه همگام با دولت اجرایی خواهیم کرد.

بادامچی با اشاره به اینکه همسو با دولت برای کاهش اعتیاد گام برمی‌داریم، افزود:ائتلاف حامیان دولت برنامه‌های مناسبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد دارد چرا که با رفع این مشکل می‌تواینم شاهد پویا و شکوفا شدن کشور و موفقیت‌های هرچه بیشتر جوانان ارزشمند این مرز و بوم باشیم.

وی به موضوع کمبود شادی و ارتباط آن با اعتیاد اشاره داشت و عنوان کرد: زمانی که یک جوان بیکار باشد قطعا افسرده شده و امکان ابتلای آن به آسیب و ناهنجاری‌های اجتماعی بیشتر می‌شود حال اگر دارای تحصیلات دانشگاهی باشد که دیگر وضعیت بدتر بوده و آن را دچار سرخوردگی می‌کند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه که دور جدید مجلس می‌تواند اقدامات موثری در این رابطه بردارد، خاطر نشان ساخت: برخی رشته‌های دانشگاهی کاربردی نبوده و علیرغم تلاش جوانان برای تحصیل در این رشته‌ها جامعه ظرفیت اشتغال مرتبط را نداشته و این موضوع به مسوله بیکاری و اشتغال کاذب دامن می‌زند لذا باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد تا شاهد ارائه رشته‌هایی باشیم که کار و اشتغال برای آن پیش بینی شده باشد.

بادامچی بر ضرورت ایجاد اشتغال و توسعه آن در کشور تأکید کرد و در مورد قوانیین مربوط به مبارزه با مواد مخدر گفت: به نظر قانون در کشور اندک نیست بلکه مهم اجرای قوانین است که اگر هماهنگی میان دولت و مجلس و سایر دستگاه‌ها باشد این مسئله بهتر اجرایی می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.