به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فوق تخصص جراحی شبکیه و لیزر مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: تبلیغات تلویزیونی درباره هر محصولی اغلب جنبه اقتصادی دارد و باید خریداران عینک آفتابی استاندارد بر کیفیت عینک متمرکز شوند.

دکتر علی کثیری اظهارکرد: با توجه به حساسیت و اهمیت عضوی مانند چشم، نمی توان گفت گران بودن یک عینک آفتابی ضمانتی برای صد در صد استاندارد بودن آن است.

وی ادامه داد: عینک های آفتابی استاندارد و مناسب دارای ویژگی هایی هستند که علاوه بر توجه به رنگ و جنس عینک، باید هنگام خرید عینک ساز درخواست شود تست های لازم را توسط دستگاه های مربوطه انجام دهد.

فوق تخصص جراحی شبکیه و لیزر مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز تاکید کرد: عینک های غیر استاندارد و بی کیفیت موجب آسیب رسانی شدید به چشم ها شده و بعضا این آسیب ها جبران ناپذیر است.

کثیری اظهارکرد: عینک های آفتابی در واقع پوششی هستند که برای محافظت از چشم در برابر نور خورشید استفاده می شوند که معمولا جنس عینک آفتابی از شیشه و لایه های مختلفی تشکیل شده است. عینک آفتابی دارای یک لایه رنگی که به طور عمومی بخشی از نور خورشید را جذب می کند، یک فیلتر پولاریزه که جذب کننده امواج افقی نور خورشید و جلوگیری کننده از انعکاس نور از سطوح مختلف به چشم است، همچنین عینک آفتابی لایه هایی چون فتوکرومیک، آینه ای، ضدخش، ضدانعکاس و آخرین لایه جذب کننده اشعه ماوراء بنفش دارد.

وی گفت: برای اطمینان از دارا بودن عینک آفتابی از این اجزا و همچنین استانداردهای لازم توصیه می شود از عینک های ارزان قیمت که فاقد مشخصات استاندارد هستند، استفاده نشود و الزاما برای خرید عینک آفتابی مناسب و با کیفیت به عینک فروشی های معتبر مراجعه کنید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.