به گزارش فارس، هرساله و همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان تعدادی از موسسات خیریه ایرانی در همکاری با موسسات خیریه فلسطینی اقدام به برپایی سنت دیرینه اطعام به روزه داران مسلمان فلسطینی در غزه،‌کرانه باختری و بیت المقدس می کنند.

وبگاه صهیونیستی «المصدر» بااشاره به برپایی این سفره ها در خبری آن را در راستای سیاست عادی‌سازی روابط حماس با جمهوری اسلامی ایران برشمرد ه و نوشت که فعالیت موسسات خیریه ایرانی در نوار غزه از سوی حماس بلامانع شده است.

این وبگاه صهیونیستی نوشت «این در حالی است که به موسسات مذکور در چندماه اخیر سخت گرفته می‌شد و اجازه فعالیت آشکار نداشتند.»

بنا بر این گزارش، با آغاز ماه مبارک رمضان حماس به این موسسات که وابسته به جهاد اسلامی و جنبش صابرین هستند و از سوی ایران حمایت می‌شوند، اجازه داد در میان خانواده‌های ساکن نوار غزه ، غذا توزیع کنند.

به نوشته این وبگاه این بسته‌های غذایی به صورت روزانه با نظارت «کمیته امداد امام خمینی» و با هماهنگی «اتحادیه جهانی علمای مقاومت» توزیع می‌شود.

موسساتی مردم نهادی چون امت واحده و جمعیت دفاع از ملت فلسطین هرساله همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و همچنین آغاز سال جدید تحصیلی با شناسایی خانواده های مستمند فلسطینی اقدام به کمک های نوع دوستانه در این خصوص می کنند که با استقبال ملت مظلوم فلسطین روبرو شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.