به گزارش خبر آنلاین؛ همه چیز از شب تلخ پاریس شروع شد. وقتی تیم ملی فرانسه که به دلیل میزبانی در یورو ۲۰۱۶ مجبور به شرکت در دور مقدماتی بازی ها نبود، مسئولان فوتبال این کشور تصمیم گرفتند تا با برگزاری یک بازی دوستانه سطح آمادگی شاگردان دشان را بالا ببرند. انتخاب آلمان بود. چه چیزی بهتر از این؟ ژرمن هایی که فاتح آخرین جام معتبر دنیای فوتبال بودند، به پاریس آمدند تا در استاد دو فرانس مقابل فرانسه قرار بگیرند. آخرین تقابل دو تیم به جام جهانی ۲۰۱۴ بر می گشت که آلمان با پیروزی مقابل فرانسه، این تیم را از دور رقابت ها حذف کرد و تا فینال رفت و به جام قهرمانی هم رسید. پس این بهترین دلیل بود که فرانسوی ها برای حفظ آبرو و اثبات شایستگی های خود، برابر رقیب به پیروزی برسند. این برد بدست آمد اما گم شد. کجا؟ در همان استاد دو فرانس. چطور؟ میان هزاران تماشاگر که برای حفظ جان خود به وسط زمین آمدند! وقتی صدای مهیب یک انفجار کل شهر را لرزاند و کل جهان را مجبور به گفتن فریاد « Pray For Paris » کرد، از رئیس جمهور فرانسه چه انتظاری دارید که استادیوم را خیلی زود ترک نکند؟!

از همان شب بود که سر و صدا ها بالا رفت. صدای اعتراض مبنی بر اینکه فرانسه جای امنی برای برگزاری یکی از بزرگترین تورنمنت های فوتبالی دنیا نیست. اما صحبت سر کشور میزبان نبود. داعش تهدید های خود مبنی بر اینکه جام ملت های اروپا ۲۰۱۶ را به آتش می کشد، شروع کرده بود. پس نگرانی ها بیش از این بود. بعد از انفجار پاریس که کم کشته و زخمی هم به جا نگذاشت، هیچ تصمیم خاصی برای محل برگزاری مسابقات گرفته نشد. ولی در عوض پلیس فرانسه تا می توانست، بازی ها را تحت تدابیر شدید امنیتی آغاز کرد. به حدی که شب گذشته در بازی افتتاحیه بین تیم میزبان و رومانی از ورود خروس معروف فرانسوی ها به استادیوم جلوگیری شد. این یعنی امنیت در فرانسه بالاست. ولی همیشه هستند افراد یا گروهی که برای از بین بردن نظم دست به هر کاری می زنند!

هیچکس از تدابیر امنیتی حاکم در کشور میزبان یورو ۲۰۱۶ ناراضی نبود. همه شنیده ها حاکی از این بود که مسئولان فرانسه حتی برای حفظ آبرو هم که شده، این بازی ها را در بالاترین سطح امنیت برگزار خواهند کرد. تا اینکه چند روز پیش از شروع بازی ها، خبر درگیری هواداران تیم ملی انگلیس با فرانسوی ها به گوش رسید. دوباره موجی از خون و درگیری تیتر یک مجله ها و روزنامه های معتبر دنیا شد. وقتی به روز مسابقه نزدیک شدیم، دوباره از تب این حوادث کاسته شد. اما فقط کافی بود تا به اولین بازی انگلیس در جام نزدیک شویم. خیلی مسخره است! حالا که خبری از داعش و هیچ جنایت تروریستی نیست و همه در حال لذت بردن از این تورنمت شیرین ۲۴ تیمی هستند، این انگلیسی ها هستند که دست از سر آرامش جام بر نمی دارند.

عکس ها و خبر هایی که چند ساعت پیش از شهر مارسی در جهان پخش شد، همه را به فکر فرو می برد که « چه بلایی سر این انگلیسی های عشق فوتبال آمده است؟! » در حالیکه طبیعی ترین حالت ممکن این است که هر هوادار انگلیسی از تیم جوان این دوره روی هاجسون اوج لذت را ببرد و برای تک تک دقیقه های بازیش ثانیه شماری کند، مردم کشوری که مهد فوتبال است، در فرانسه اصلا عادی به نظر نمی رسند. خیلی ها اعتقاد دارند این تاثیر مشروب های الکلی درجه یک فرانسه است که انگلیسی ها را به این روز انداخته است! خیلی های دیگر جنگ های ۱۰۰ ساله بین دو کشور را بهانه می کنند! و خیلی های دیگر معتقدند هواداران تیمی که برای اولین و آخرین بار سال۱۹۶۶ موفق به کسب جام شدند، حق دارند این تیم امیدوار کننده هاجسون را باور نکنند و به این حال و روز بیفتند. نگاه کنید و ببینید عشق فوتبال های انگلیسی چطور دیوانه شده اند ...!

خشونت طرفداران فوتبال/تصاویر

خشونت طرفداران فوتبال/تصاویر

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.