به گزارش خبرآنلاین، بررسی تحولات بازار طلا نشان می‌دهد که در حالی که قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار در یکم خردادماه ۱۰۲ هزار و ۹۶۰ تومان بود، قیمت آن امروز به ۱۰۳ هزار و ۴۳۹ تومان افزایش یافت. این تغییرات، رشد ۰.۴ درصدی قیمت طلا در نیمه خردادماه را نشان می‌دهد.

تغییرات هر گرم طلای ۱۸عیار

از سوی دیگر، تغییر و تحولات بازار طلا از ابتدای بهار، حاکی از رشد رشد ۰.۷ درصدی قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار تاکنون است؛ به طوری قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار در اولین روز کاری سال‌جاری، هفتم فروردین‌ماه ۱۰۲ هزار و ۶۸۰ تومان بود.

در حالی قیمت طلا در سال جاری به صورت لاک‌پشتی و نامحسوس افزایشی بوده که در بازار جهانی، اونس نیز در روزهای گذشته به دنبال انتشار آمار آمریکا افزایش یافت.

هر اونس طلا در پایان هفته با رشدی ۲.۵ درصدی نسبت به آخرین جایگاه خود در هفته گذشته، یک‌هزار و ۲۴۳ دلار و ۵۰ سنت معامله شد. جورجت بوئل، تحلیلگر ABN‌ در این خصوص اعلام کرد: «‌افت شدید در آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی برای دلار منفی و برای طلا مثبت بوده است. انتظارات برای افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک از بین رفته و طلا احتمالا روندی صعودی در پیش خواهد گرفت.»

البته طلا در ۴ هفته گذشته و پس از اظهارنظر مقامات ارشد بانک مرکزی آمریکا در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک، با افت قیمت مواجه شده بود. با وجود این،‌ طلا همچنان در سال جاری میلادی ۱۴ درصد رشد قیمت داشته است.

تغییرات قیمت اونس جهانی طلا

افزایش نامحسوس قیمت طلا

افزایش نامحسوس قیمت طلا

افزایش نامحسوس قیمت طلا

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.