به گزارش مهر به نقل از راشا تودی، ارتش انگلیس به عنوان یکی از اعضای ناتو، در حال جمع کردن تانک ها و تسلیحات سنگین خود در شرق اروپا و در نزدیکی مرزهای روسیه است.

در پی امنیتی شدن فضای دریای بالتیک، ناتو اعلام کرد که به زودی ۴۰۰۰ نیروی اضافی دیگر در کشورهای حوزه این دریا که متحد ناتو هستند مستقر خواهد کرد. قرار بود نیمی از این نیروها را آمریکا تامین کرده و مابقی نیز از سوی آلمان و انگلیس روانه پایگاه های ناتو در بالکان شوند.

این درحالیست که نشریه وال استریت ژورنال، هفته گذشته اعلام کرد که آمریکا تنها قادر به تامین ۱۰۰۰ نفر از این نیروها بوده و به همین دلیل، از اعضای اروپایی دیگر متحدین ناتو خواسته تا ما بقی این نیروها را تامین کنند.

نشریه تایمز، در همین راستا خبر داد که انگلیس تنها قادر به تامین همان میزان نیروی توافق شده قبلی یعنی ۱۰۰۰ نفر بوده که به همراه تانک و سایر ادوات نظامی جنگی روانه بالتیک می شوند.

مقام های روس اما با شنیدن این خبر به شدت به این عمل ناتو اعتراض کرده و آن را ناقض قرارداد امضا شده در سال ۱۹۹۴ با مسکو می دانند. بر اساس قرارداد یاد شده، ناتو حق استقرار هیچ گونه نیروی قابل توجه در شرق اروپا و به صورت دائم را ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.