به گزارش ایزنا مهرداد پهلوان زاده روز یکشنبه در حاشیه برپایی مجمع سالیانه فدراسیون شطرنج کشور به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ترویج ورزش شطرنج به صورت همگانی نیز در دستور کار داریم تا بتوانیم این ورزش را به صورت فراگیر در مدارس، دانشگاه ها، خانواده ها، محلات و سایر نهاد برگزار کنیم.
وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات قهرمانی شهرهای کشور، درجه بندی شدن (ریتد) مسابقات استانی و شهرستانی و برگزاری دوباره المپیاد مدارس و شطرنج در محلات نیز از برنامه های سال جاری برای ترویج و توسعه شطرنج در کشور است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو هزار مربی در سطوح مختلف در کشور فعالیت دارند که به صورت مرتب کارت خود را تمدید کرده و حق عضویت پرداخت می کنند.
پهلوان زاده در ادامه با اشاره به مسابقات مهم پیش روی شطرنجبازان ملی پوش کشور گفت: مسابقات مدارس آسیا هجدهم تیرماه امسال با حضور 600 شطرنجباز از 20 کشور آسیایی به میزبانی تهران برگزار می کنیم.
وی افزود: همچنین المپیاد زیر ۱۶ سال جهان را در کشور اسلواکی داریم و امیدوارم همچون سال قبل بالاتر از کشورهای هند، روسیه و چین بتوانیم عنوان قهرمانی خود را تکرار کنیم.
پهلوان زاده با اشاره به حضور تیم ملی شطرنج کشورمان در المپیاد جهای باکو آذربایجان گفت: این مسابقات اواخر شهریور ماه امسال با حضور 160 کشور برگزار می شود و سعی داریم بهترین نتایج را در این رویداد مهم بین المللی رقم بزنیم.
وی در ادامه با اشاره به موفقیت های کسب شده فدراسیون شطرنج کشور اظهار کرد: در رده های سنی هشت تا ۱۸ سال پسران و دختران توانستیم برای نخستین بار قهرمانی را از هند گرفته و بتوانیم در سکوی قهرمانی را کسب کنیم که البته این موفقیت حاصل تلاش گذشتگان است.
وی افزود: با همدلی و تلاش بیشتر شطرنجبازان و مربیان می توانیم نتایج بهتری را در سال جاری رقم بزنیم.
مهرداد پهلوان زاده رییس فدراسیون شطرنج کشور امروز یکشنبه در حاشیه برگزاری مجمع سالانه هیات شطرنج همدان، با مسوولان اجرایی این استان پیرامون برگزاری مسابقات بین المللی اوپن ابن سینا گفت وگو کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.