به گزارش ایرنا،«ایویتسا داچیچ» روز یکشنبه در حضور نمایندگانی از دولت، پارلمان،نهادهای دولتی، جامعه های مذهبی صربستان، سفرای کشورهای خارجی مقیم بلگراد از جمله سفرای روسیه فدرال، چین، انگلیس و ایران و شخصیت های مدنی صربستان اعتبار و موقعیت سیاست خارجی این کشور را در بالا ترین سطح از بحران یوگسلاوی سابق دانست.
وی همچنین اشاره کرد که سیاست خارجی کنونی صربستان پس از تاریخ طولانی خود با توجه به چالش ها و مسائلی که امروزه با آن مواجه است تقریبا مشابه مسائلی می باشد که اجداد این کشور در گذشته با آن رو برو بوده اند، در سطح بسیار بالایی قرار دارد.
وزیر خارجه صربستان اولویت های سیاست خارجی این کشور را برای همه شناخته شده دانست و با اشاره به اینکه این سیاست ها تغییر نخواهند کرد،گفت که این سیاست دولت صربستان در انتخابات اخیر پارلمانی که اکثریت آرا را بدست آورد مورد تایید قرار گرفت که در جوامع در حال انتقال بی سابقه است.
داچیچ همچنین تاکید کرد که یافتن منافع مشترک با قدرت های بزرگ و ثبات و صلح منطقه ای از دیگر اولویت های سیاست خارجی صربستان محسوب می شوند.
وی همچنین به تلاش دولت صربستان برای بهبود وضعیت و پیشرفت کشور اشاره و روابط خوب با نمایندگی های دیپلماسی کشورهای خارجی و همچنین با نمایندگان جامعه بین المللی را بهترین راه برای ایجاد منافع مشترک توصیف کرد.
داچیچ نیز ریاست دوره ای صربستان بر سازمان امنیت و همکاری اروپا طی سال گذشته و همچنین دفاع از اصول حقوق بین المللی در شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با برخی از قطعنامه ها وهمچنین در یونسکو برای کوزوو را نمونه هایی از سیاست های موفق آمیز خارجی صربستان بر شمرد.
دولت صربستان ۲۹ ماه 'می' روز سیاست خارجی این کشور نام گذاشته است زیرا که در چنین روزی در سال ۱۸۳۹ میلادی دفتر امور خارجه در زمان جکومت پادشاهی صربستان تاسیس شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.