به گزارش ایرنا به نقل از پایاگه خبری السومریه نیوز عراق، اسامه نجیفی رئیس «ائتلاف متحدون» و رئیس سابق پارلمان این کشور امروز انتخاب مجدد علی لاریجانی به ریاست مجلس ایران را تبریک گفت.
نجیفی در نامه ای خطاب به لاریجانی نوشت: با کمال خرسندی خبر انتخاب مجدد شما به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی ایران را دریافت کردیم و برای شما آرزوی صحت و سلامتی و برای مجلس شما آرزوی توفیق دارم.

** تدوام عملیات فلوجه با آزاد سازی چند منطقه راهبردی
نیروهای عراقی موفق شدند منطقه البوجمیل واقع در شمال فلوجه را آزاد کنند.
نیروهای عراقی همچنین موفق شدند منطقه «الهور» و «البو هوی» در عامریه فلوجه را به طور کامل از دست داعش آزاد کنند.

** آزادسازی دوباره شهر هیت عراق
بعد از هجوم سنگین گروه تروریستی داعش به شهر هیت در ۷۰ کیلومتری غرب الرمادی مرکز استان الانبار، با مداخله به موقع نیروهای عراقی، بار دیگر آرامش به این شهر بازگشت و ۶۰ تروریست داعشی در این حمله به هلاکت رسیدند.

**انفجار بمب در بغداد دو کشته و ۶ زخمی برجای گذاشت
منابع خبری امروز از وقوع انفجاری در منطقه بسمایه واقع در جنوب شرقی بغداد خبر دادند که بر اثر آن دو نفر کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.

** آغاز به کار دوباره پارلمان عراق بعد از یک ماه تعطیلی
به گزارش خبرنگار ایرنا از بغداد، بعد از یک ماه توقف، نمایندگان پارلمان ملی عراق امروز در جلسه عمومی پارلمان که نخست وزیر عراق نیز حضور داشت با روند عملیات مهم و تعیین کننده آزادسازی فلوجه از توابع استان الانبار در ۵۰ کیلومتری غرب بغداد اعلام همبستگی کردند.
سلیم الجبوری رئیس پارلمان در ابتدای جلسه اعلام کرد که با حضور 167 نماینده از مجموع 328 نماینده پارلمان ملی عراق، جلسه امروز به حد نصاب قانونی رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.