به گزارش ایرنا، ضمیر کابلوف در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا گفت که هرچند آخوندزاده رهبر جدید طالبان دارای موضع معتدل محسوب می‌شود، ولی یک فرمانده نظامی نبوده و به احتمال قوی خود به مسائل مربوط به جنگ نمی‌پردازد و در نتیجه اشخاصی چون سراج الدین خاقانی و قیوم ذاکر سرنوشت نبردها را تعیین می‌کنند.
وی افزود: ما تماس (با طالبان) را برای پیشبرد روند آشتی ملی افغانستان و تأمین امنیت ملی روسیه ادامه می‌دهیم.
دمیتری ژوراولف مدیر کل انستیتوی مسائل منطقه‌ای روسیه نیز به روزنامه ایزوستیا گفت که طالبان ممکن است روزی پشت میز مذاکره برگردد ولی این امر به معنی تمایل برای نیل به توافق نیست. آخوند زاده نمی تواند موضع این گروه را تغییر دهد و از سوی دیگر برخی در پاکستان به تداوم بی‌ثباتی در افغانستان علاقه‌ دارند.
پیش از این ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نسبت به عواقب هلاکت ملا اختر منصور رهبر از سوی آمریکا برای ثبات افغانستان هشدار داد و اعلام کرد که این واقعه به تندرو تر شدن این گروه منجر می شود.
وی همچنین از رویکرد آمریکا در مورد افغانستان انتقاد کرد و گفت که متاسفانه شاهدیم آمریکا بر اساس سناریوی تکرار شده نخست با یک گروه مذاکره می کند و سپس مذاکره کنندگان را به قتل می رساند.
وزارت دفاع آمریکا یکشنبه گذشته اعلام کرد که خودرو حامل ملا اختر منصور را نزدیکی مرز افغانستان و پاکستان هدف قرار داده است که تایید شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.