به گزارش نامه‌نیوز؛ "دکتر احمدی نژاد به زودی به زنجان سفر می کند". همین جمله کافی بود تا محمود احمدی نژاد بار دیگر به کانون توجه رسانه ای تبدیل شود و این سوال در اذهان عمومی ایجاد شود که دلیل این سفرهای ادامه دار چیست؟

احمدی نژاد باز هم قصد دارد همراه با تیم‌ انتخاباتی‌اش به سفر استانی برود و سومین سفر استانی وی در سال جاری سفر به زنجان خواهد بود. سفری که به نظر می‌رسد در راستای فعالیت انتخاباتی و تبلیغ برای انتخابات سال آتی است و محمود احمدی نژاد با این سفرها سکوت خود را شکسته و به نظر برنامه جدی برای حضور در انتخابات مجلس دارد.

پیش از این محمود احمدی نژاد در سال جاری به آمل و جیرفت سفر کرده بود و در آن سفرها در سخنرانی هایی به انتقاد از عملکرد دولت فعلی پرداخته و از عملکرد خود در طول ۸ سال ریاست جمهوری دفاع کرده بود.

اما در حالی که دو ماه از آغاز سال جاری سپری شده است، اخباری مبنی بر سفر محمود احمدی نژاد به استان زنجان منتشر شده است و این موضوع برنامه دار بودن سفرهای استانی احمدی نژاد در یک سال مانده به انتخابات را تایید می کند و این شایعه که وی قصد حضور در انتخابات ریاست جمهوری را دارد نیز تقویت می کند.

برخلاف تکذیب مشاوران و نزدیکان وی مبنی برعدم حضور اون در انتخابات اما رفتارهای اخیر رئیس‌جمهور این را نشان نمی‌دهد. او هنوز هم به ریاست و ساختمان پاستور می‌اندیشد و تصمیم ندارد فقط یک استاد دانشگاه باشد و به فعالیت‌های علمی بپردازد.

یکسال مانده تا انتخابات ریاست جمهوری، حرکات احمدی‌نژاد از حضور دوباره او به عرصه رقابت حکایت می‌کند. سفرهای استانی مهمترین استراتژی احمدی نژاد برای جذب مردم و ماندن در صحنه است. او به استان های مختلف سفر می‌کند و با شعارهایی همچون زیر سوال بردن دستاوردهای دولت فعلی سعی بر این دارد تا سبد رای خود را پر بار کند.

البته ابن سیاست احمدی نژاد مربوط به سال جاری نمی شود و وی روزهایی که دولت روحانی تازه شروع به کار کرده بود نیز گفت "فقط شش ماه صبر کنید". این جمله از زبان وی یعنی به دولت روحانی نمی‌توان امید داشت. او از همان زمان به فکر ریاست دوباره بود.

اما بررسی ها نشان می دهد آمدن دوباره احمدی‌نژاد به عرصه سیاست با حاشیه‌های فراوانی روبه رو بوده است و برای عبور از این مشکلات که شاید اصلی ترین آن عملکرد دولت یازدهم باشد شعارهای منحصر به فردی را طراحی کرده است. دادن یارانه ۲۵۰ هزار تومانی به هر ایرانی نیز یکی از آن شعارها بود و آنقدر مهم بود که به تیتر یک اخبار در آمد و البته با واکنش های فراوانی از سوی کارشناسان همراه شد. سعید لیلاز از کارشناسان اقتصادی در همین رابطه گفت: "وعده یارانه ۲۵۰ هزارتومانی احمدی نژاد فاجعه به بار می آورد و موجب سونامی خواهد شد که همه اقتصاد ایران را از بین می برد. سال ۹۱ هم من گفتم دولت احمدی نژاد حتی می تواند به هر ایرانی یک میلیون یارانه بدهد. اما به چه قیمتی؟ به چه شکلی؟ یعنی بدون هیچ پشتوانه ای فقط پول منتشر کند. نقدینگی کاذب در جامعه تزریق کند و درنهایت ارزش پول کشور را نابود کند."

در حالی که همه نزدیکان محموداحمدی‌نژاد از نیامدن او صحبت می‌کنند اما وی دراظهارات اخیرش در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص آمدن یا نیامدنش پرسید، گفت: "انشالله در سال ۹۶ همه همدیگر را خواهیم دید".

احمدی‌نژاد در سفر اخیرش به آمل در میان مردم نیز از همان ادبیات معروف خود استفاده کرد و زمانی که یکی از افراد حاضر در جمع از او در خصوص انتخابات سال ۹۶ شعار داد، گفت" شما انقلابی ۱۶ سیلندر و دو سوپاپ هستید. ویژه می خواهید بزنید بروید اما ما تک سیلندر هستیم شما اجازه دهید ما کارخودمان را می کنیم شما هم کارخودتان را بکنید."

وی همچنین پس از آمل در سال جاری به جیرفت نیز سفر کرد و در آنجا نیز به صورت غیر مستقیم از برنامه های خود برای حضور در انتخابات سخن گفت. حال در شرایطی که کمتر از یک ماه از سفر به جیرفت می گذرد وی قصد سفر به استان زنجان را دارد و باید دید در صورتی که این سفر انجام شود وی چه مسائلی را در این سفر بیان خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.