به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت اعیاد شعبانیه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به دستاوردهای دانشگاه آراد قزوین اظهار کرد: تولید خودورهای برقی دانشگاه آزاد می تواند در کاهش آلودگی ها به ویژه در شرایط آلایندگی موجود، تاثیر زیادی داشته باشد.

وی افزود: دانشگاه آزاد قزوین در میان ۴۵۰ واحد دانشگاه آزاد در سراسر کشور جزو دانشگاه های برتر است و رتبه هایی در رشته ها و مسابقات مختلف کسب کرده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروز مواردی با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در دانشگاه آزاد قزوین با حضور اعضای هیئت امنا به تصویب رسید که تمام این هزینه ها از محل اعتبارات خود دانشگاه آزاد است.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: دانشگاه آراد در سراسر کشور بیش از ۲۰ میلیون مترمربع فضای آموزشی ساخته که علاوه بر توسعه شهرها و به کارگیری نیروی انسانی، موجب توسعه آن شده است.

وی عنوان کرد: این دانشگاه هیچ هزینه ای به دولت تحمیل نمی کند و با توجه به نیازی که در اوایل انقلاب در کشور برای تحصیل جوانان وجود داشت، تصمیم به احداث دانشگاه آزاد گرفته شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: نزدیک ۶ میلیون فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد کشور داریم که عمده آنان مشغول کار شده اند زیرا در طول تحصیل برای تامین هزینه های تحصیل خود کار می کنند.

هاشمی رفسنجانی بیان کرد: بناست دستاوردهای شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد در جشن سالانه دانشگاه عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل مجاهدت های مردم در دوران پیش از انقلاب و قربانی هایی که تقویم کردند خداوند این نعمت را به ایران داد و دانشمندان زیادی در کشور تربیت شدند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: پس از برجام، جوانان ایران در رشته های خوب دانشگاه های جهان پذیرفته شدند و اتفاقات خوب دیگری افتاد که انکار آن درست نیست.

هاشمی رفسنجانی یادآور شد: پیش از برجام شخصیت های دنیا به ایران نمی آمدند حال آنکه اکنون در صف می ایستند و این مسئولان ما هستند که فرصت دیدن تمام آنان را ندارند.

وی تصریح کرد: اگر فهرست مشکلات حل شده را دولت منتشر کند، انکارکنندگان دستاوردهای برجام باید شرمندگی را حتی در خانواده های خود تحمل کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: نیمی از صنایع کشور در دوران پیش از برجام تعطیل یا راکد و نیمه فعال بوده است اما اکنون بسیاری از آنها از جمله در قزوین فعال شده اند.

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: تحقق واقعی امید در زمان ظهور تمام زمان(عج) اتفاق می افتد که در آن دروغ، دزدی و فساد نیست و امنیت اخلاقی وجود دارد.

وی عنوان کرد: طبق روایات در زمان ظهور، دانش به طور شگفت آوری رشد می کند و عقل ها کامل تر می شود؛ ضمن اینکه خداوند تمام ذخایر را برای انسان ها می گشاید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: شرایط رو به بهبود است و از عده ای که دانسته این دستاوردها را در تریبون ها انکار می کنند یا در مجلس به رییس جمهور برای توقف برجام نامه می نویسند، گلایه داریم.

هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: اسرائیل، اعراب منطقه و حامیان آمریکا به شدت مخالف برجام هستند و در چنین شرایطی به وحدت نیازمندیم؛ زیرا کار کردن با اختلاف به دشمنان اجازه و پنجره ای برای ورود و نفوذ می دهد.

وی یادآور شد: نباید کسی را که صلاحیت وی تایید شده، منکر صلاحیتش شویم و اختلاف داشته باشیم که امید است اعیاد شعبانیه زمینه ساز ایجاد این وحدت باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دستاوردهای سفر امروز به قزوین گفت: شهرک شفای آبیک در صورت بهره برداری مجموعه خوبی است که می تواند مردم را بهره مند کند.

در این برنامه که عفت مرعشی همسر آیت الله هاشمی، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مردم و مسئولان استان نیز حضور داشتند، حاضران هاشمی را با سر دادن شعار «اصلاحات زنده باد، هاشمی پاینده باد» همراهی می کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.