به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های پاکستان، این دختر جوان ۲۰ ساله، اهل یکی از روستاهای اطراف شهر ابیت آباد ایالت خیبرپختونخوا بود که طبق حکم صادره از سوی اعضای شورای محلی (جرگه)، به قتل رسید و جسد او در داخل یک خودرو به آتش کشیده شد.
پس از آنکه جسد سوخته یک دختر جوان چند روز پیش در داخل یک خودرو در نزدیکی شهر ابیت آباد کشف شد، ابتدا تصور بر این بود که ممکن است او دست به خودکشی زده باشد یا توسط افرادی به قتل رسیده باشد.
اما پس از تحقیقات پلیس مشخص شد که این دختر با حکم اعضای شورای محلی محکوم به اعدام شده است. این شورای محلی حتی دستور داده بود که جسد این دختر سوزانده شود.
پلیس پاکستان 13 عضو شورای محلی یاد شده را دستگیر کرده است و این افراد قرار است به زودی در یک داده ویژه رسیدگی به جرایم تروریستی محاکمه شوند.
اخباری از این دست جرایم شامل قتل های ناموسی و اسیدپاشی برای مجازات زنان و دختران در پاکستان کم نیست.
افکار افراطی، تحجّر و عقب ماندگی های فرهنگی و اجتماعی ناشی از تبلیغات افرطیون و پول هایی که برخی کشورهای عربی برای ترویج افراط گرایی و تحجر در پاکستان برای عقب نگه داشتن این کشور و مانع شدن در برابر توسعه و پیشرفت فرهنگی و اجتماعی آن هزینه می کنند، اصلی ترین دلیل بروز این گونه حوادث غم انگیز در پاکستان به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته این کشور محسوب می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.