به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه «آ ب ث»، این اقدام مادورو نوعی ایجاد محدودیت برای مجلس است و موجب افزایش تنش میان قوای مجریه و مقننه از زمانی‌ که گروه مخالفان دولت در ۶ دسامبر (۱۵ آذر ) به پیروزی انتخابات پارلمانی دست یافت، خواهد شد.
مادورو با این مصوبه از استیضاح «رودولفو مارکو تورس» وزیر تغذیه توسط مجلس ملی‌ که هفته گذشته به دلیل عدم حضورش در مجلس به راه افتاده بود، جلوگیری کرد.
مجلس ملی‌ ونزوئلا در این باره معتقد است، تورس به وظایف خود در پاسخگویی به علل کمبود مواد غذایی که کشور از آن رنج می‌ برد عمل نکرده و باید برکنار شود.
حکم مادورو با این مصوبه، مجلس ملی‌ را ممنوع می‌ کند که قبل از پایان وضعیت فوق العاده اقتصادی، به استیضاح علیه وزیران یا معاون اجرائی ریاست جمهوری ریاست جمهوری نپردازد.
از سوی دیگر، «هنری راموس آیوپ» رئیس مجلس ملی، محدودیت ایجاد شده از سوی مادورو را رد کرده است.
راموس آیوپ همچنین از ظلم دولت مادورو که کمک های بشردوستانه بین المللی را به دلیل ممنوعیت واردات دارو و تغذیه، مورد انتقاد قرار داده و گفت، ونزوئلایی ها به دلیل کمبود کالاهای اساسی‌ از گرسنگی و بیماری می‌ میرند.
خبرگزاری «اروپاپرس» نیز امروز (پنجشنبه) نوشت، بر اساس نظرسنجی نهاد محلی «دات آنالیسیس»، میزان محبوبیت مادورو از ۳۳.۱ درصد ماه فوریه به ۲۶.۸ درصد در ماه مارس کاهش داشت.
بر اساس این نظرسنجی ، 71.5درصد مصاحبه شوندگان از عملکرد مادورو ناراضی‌ بوده و 9 نفر از هر 10 مصاحبه شونده، وضعیت کشور را منفی‌ قلمداد می‌ کنند.
از سه سال قبل که مادورو زمام قدرت را در دست گرفت، محبوبیت وی همزمان با وخامت بحران اقتصادی کشور که ناشی‌ از پایین آمدن قیمت نفت(۹۰ درصد درآمد ) است، رو به کاهش گذاشت.
مادورو مشکلات اقتصادی را به مخالفان دولت ربط داده و می‌ گوید مخالفان از دولت آمریکا برای ایجاد هرج و مرج و سرنگونی وی حمایت می‌ کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.