به گزارش ایرنا، تارنمای شرکت انرژی فیلیپین روز پنجشنبه اعلام کرد سفیر ایران در مانیل نیز در این دیدار از تمایل تهران برای همکاری با این شرکت در بخش هایی از قبیل حفاری، اکتشاف، تولید و دیگر حوزه های انرژی شامل تجارت محصولات پتروشیمی خبر داد.
این مقام شرکت نفت فیلیپین و سفیر ایران با توجه به لغو تحریم های یک جانبه غرب علیه کشورمان خواستار توسعه روابط تجاری بین دو کشور شدند.
این دیپلمات ارشد ایرانی در این دیدار همچنین اظهار امیدواری کرد با لغو تحریم ها روابط ایران و فیلیپین در بخش های مختلف از جمله بخش نفت و گاز بیش از پیش توسعه یابد.
شرکت ملی نفت فیلیپین سال 1973 به منظور عرضه نفت تاسیس و راه اندازی شد. از آن زمان به بعد منشور این شرکت چندین بار اصلاح شده تا بتواند در بخش اکتشاف، حفاری و توسعه منابع مختلف انرژی فعالیت کند.
مدیر عامل شرکت نفت فیلیپین اردیبهشت ماه سال گذشته نیز اعلام کرده بود پیشنهاداتی را برای توسعه چاه های نفت و گاز ایران دریافت کرده و در حال بررسی فرصت های موجود برای سرمایه گذاری در ایران است.
وی گفته بود: ما در حال مذاکره با شرکای احتمالی برای ساخت تاسیسات مایع سازی 'ال.ان.جی' در ساحل و فراساحل در ایران و ساخت پایانه های دریافت 'ال.ان.جی'، مجتمع گازسازی مجدد و یک نیروگاه برق در فیلیپین هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.