به گزارش شبکه خبری «سی اِن اِن»، رای گیری درنیویورک ساعت ۹ شب به وقت محلی (۵ و ۳۰ دقیقه بامداد چهارشنبه) به پایان رسید.

به گزارش ایرنا براساس نتایج اولیه شمارش آراء، درحزب جمهوریخواه دونالد ترامپ ۶۸.۶ درصد، جان کیسیک ۱۷.۸ درصد وتد کروز ۱۳.۶ درصد آراء را به دست آوردند.

درحزب دموکرات نیز هیلاری کلینتون حدود ۶۰ درصد وبرنی سندرز حدود ۴۰ درصد آراء را به دست آورده اند اما شبکه خبری سی اِن اِن تاکید کرد که این نتایج اولیه است و هنوز پیروزی کلینتون قابل پیش بینی نیست.

انتخابات درون حزبی درنیویورک برای کلینتون وترامپ نامزدهای پیشتاز دو حزب دموکرات و جمهوریخواه با توجه به شکست های اخیر آنان بسیار مهم است. پیش بینی می شود کلینتون که در گذشته سناتور نیویورک هم بوده بتواند در این ایالت در برابر برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت پیروز شود .

پیروزی درایالت نیویورک ، به کلینتون وترامپ درجهت دستیابی به نامزدی نهایی حزب های دموکرات وجمهوریخواه کمک شایانی می کند.

رقابت های انتخاباتی درایالت نیویورک بسیار داغ بوده ونامزدها تلاش کردند تا از پیوندهای محلی خود برای جلب آراء استفاده کنند.

هیلاری کلینتون درگذشته دو بار به عنوان سناتور ایالت نیویورک انتخاب شده و شکست در انتخابات درون حزبی دراین ایالت یک ضربه سیاسی سنگین برای او خواهد بود. در حالی که سندرز درهشت انتخابات ایالتی قبلی درهفت ایالت پیروز شده ، نظرسنجی ها حاکی است که در ایالت حساس ومهم نیویورک که ۲۴۷ رای حزبی (دلیگت) دارد ، کلینتون از سندرز پیش است.

برای دونالد ترامپ نیز پیروزی درنیویورک، احتمال کسب نامزدی نهایی حزب جمهوریخواه در گردهمایی این حزب درماه ژوییه را افزایش می دهد. نامزدهای جمهوریخواه در ایالت نیویورک برای به دست آوردن ۹۵ رای حزبی رقابت می کنند. نظرسنجی ها حاکی است که ترامپ به طرز محسوسی ازکروز و«جان کیسیک» فرماندار اوهایو پیش است. ترامپ تا کنون ۷۵۸ و کروز ۵۵۳ رای حزبی به دست آورده اند و برای کسب نمایندگی نهایی حزب باید ۱۲۳۷ رای حزبی به دست آورند.

پنجاه وهشتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است سه شنبه ‎۱۸ آبان ۱۳۹۵ برابر با هشتم نوامبر ۲۰۱۶ میلادی برگزار شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.