فروش بالای فیلم ها همواره یکی از دغدغه های صاحبان فیلم ها بوده است به طوری که برای کسب بهترین فصل اکران همیشه با هم در رقابت هستند.

به گزارش خبرگزاری میزان، در این گزارش نگاهی انداختیم به فیلم هایی که در سال ۹۴ به فیلم هایی که جزوه پرفروشترین ها در گشیه بوده اند.

«محمدرسول الله (ص)»

فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» ساخته مجید مجیدی، کارگردان بزرگ سینمای ایران، یکی از بزرگترین و پرهزینه‌ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران به حساب می آید که از ۵ شهریور ماه به سرگروهی سینما ماندانا و سینما آزادی اکران شد. و توانست در مدت زمان حدود ۶ ماه به فروش بالای ۱۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برسد این فیلم، پیش از تولد پیامبر اسلام(ص) تا ۱۲سالگی ایشان را در بر می‌گیرد و البته بخش‌های پیش از ۵۰ سالگی پیامبر را نیز به صورت فلاش‌بک نشان می دهد. فیلم «محمد رسول الله (ص)» اولین قدم جدی سینمای ایران در زمینه معرفی پیامبر اعظم (ص) به شمار می آید. ساخت فیلم «محمد رسول الله (ص)» از سال ۸۶ آغاز و پس از ۷ سال تلاش آماده پخش و اکران شد.

«ایرانبرگر»

فیلم کمدی «ایران برگر» هفتمین ساخته سینمایی مسعود جعفری جوزانی از ۲۰ اسفند ماه سال گذشته به سرگروهی سینما آزادی اکران شد و فروش ۵ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان را کسب کرد. این فیلم پر بازیگر، یک کمدی شلوغ با گویش لری است. مسعود جعفری جوزانی بعد از ۱۶ سال با فیلم «ایران برگر» به سینما بازگشت. فتح الله جعفری جوزانی، مسعود جعفری جوزانی، سحر جعفری جوزانی، حسین نجف زاده، ناهید طیموری، نیره کشور دوست و حسین طاهری سرمایه گذاری فیلم «ایران برگر» را برعهده داشتند. پخش فیلم «ایران برگر» بر عهده ی فیلمیران است.

«شاهزاده روم»

فیلم سینمایی انیمشین «شاهزاده روم» اولین ساخته سینمایی هادی محمدیان از ۱۳ آبان ماه بدون سرگروه و در گروه سنی کودک و نوجوان اکران شد و به فروش ۴ میلیارد و ۳۱ میلیون در حدود ۴ ماه رسید. «شاهزاده روم» انیمیشنی ۳ بعدی است که روابط تیره و روشن میان مسلمانان و مسیحیان را به نمایش می گذارد. این انیمیشن درباره زندگی حضرت نرجس(س) و به دنیا آمدن منجی آخرالزمان حضرت مهدی(عج) است. انیمیشن «شاهزاده روم» با سرمایه گذاری موسسه هفت سنگ، سلوک افلاکیان و جمعیت کشافة المهدی(حزب‌الله لبنان) تولید شده است. نسخه عربی این انیمیشن در کشورهای لبنان، عراق، کویت و ساحل‌عاج اکران شده است.

«گینس»

فیلم سینمایی «گینس» اولین ساخته محسن تنابنده، بازیگر مطرح سینما و تلویزیون، از ۳ تیر ماه به سرگروهی سینما ماندانا اکران شدو فروش ۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومانی را به دست آورد . رضا عطاران و محسن تنابنده و حسین اسکندری بازیگران اصلی این فیلم اجتماعی با فضایی شاد و مفرح هستند. فیلم «گینس» داستان سه برادری است که در یک مزرعه شترمرغ و در حاشیه تهران به سختی زندگی می‌کنند، آن‌ها تلاش شان برای ثبت نام یک شترمرغ در گینس است که این تصمیم آن‌ها را درگیر یک سری ماجراها می‌کند. پخش این فیلم بر عهده "نور تابان" است.

«رخ دیوانه»

فیلم سینمایی «رخ دیوانه» یازدهمین ساخته ابوالحسن داودی از ۲۰ اسفند ماه سال گذشته به سرگروهی سینما استقلال اکران شد و فروش ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را تجربه کرد. این فیلم اپیزودی داستان چند جوان است که در یک قرار اینترنتی با یکدیگر آشنا شده و به دنبال یک شوخی و شرط بندی در مسیری پیچیده و دلهره آور می افتند. مسیری که درک جدیدی از زندگی و اجتماع را برای هرکدامشان رقم می زند. در بازی شطرنج اصطلاحی به نام رخ وجود دارد و فداکاری رخ، باعث می‌شود شاه نجات پیدا کند؛ به گفته ی ابوالحسن داودی موضوع این فیلم دقیقا بر این اساس ساخته شده است.

«در مدت معلوم»

فیلم سینمایی «در مدت معلوم»(فی المدت المعلوم) اولین ساخته وحید امیرخانی از ۲۵ آذر ماه به سرگروهی سینما استقلال اکران شد و در ۷۰ روز ۳ میلیارد و ۵۴ میلیون تومان فروخت. فیلم «در مدت معلوم» به بررسی معضلات جوانان از سن بلوغ تا سن ازدواج می‌پردازد، فیلمی که در واقع تلنگری است برای مسئولان جامعه.

«دوران عاشقی»

فیلم سینمایی «دوران عاشقی»، ششمین ساخته علیرضا رئیسیان از ۷ مرداد ماه به سرگروهی سینما کوروش اکران شد و ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان فروش داشت . به گفته ی علیرضا رئیسیان این فیلم قوی‌ترین بیان سینمایی اش است؛ هم از لحاظ نوع روایت، هم از نوع میزانسن و بازی‌ها و کارگردانی. لیلا حاتمی و شهاب حسینی، بازیگران اصلی «دوران عاشقی» هستند. این فیلم در بخش سینمای ایران پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شهر به نمایش درآمد و در ۵ بخش بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه، بازیگر نقش مکمل مرد و دستاورد فنی و هنری (موسیقی) کاندید دریافت جایزه بود که در نهایت تندیس ویژه هیئت داوران (بهترین بازیگر نقش مکمل مرد-فرهاد اصلانی) این جشنواره را دریافت کرد..

فیلم «دوران عاشقی» در بخش مسابقه سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و در ۱۰ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد. «دوران عاشقی» سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری و بهترین فیلمنامه را دریافت کرد و در بخش های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد(شهاب حسینی)، بهترین بازیگر نقش اول زن(لیلا حاتمی)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد(فرهاد اصلانی)، بهترین موسیقی متن، بهترین تدوین، بهترین طراحی صحنه و لباس نامزد سیمرغ جشنواره سی و سوم شد.

«عصر یخبندان»

فیلم سینمایی «عصر یخبندان» چهارمین ساخته مصطفی کیایی از ۳ تیر ماه به سرگروهی سینما استقلال اکران شد به فروش ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیونی رسید . فیلم «عصر یخبندان» فیلمی اجتماعی و پربازیگر با ۸ نقش اصلی، در همان حال و هوای کارهای قبلی مصطفی کیایی است اما به دلیل فضای قصه، فیلم لحن متفاوت و شیرینی کمتری دارد «عصر یخبندان» یکی از فیلم های پر مخاطب نظرسنجی مردمی در جشنواره فیلم فجر بود. ساخته قبلی مصطفی کیایی با نام «خط ویژه» یکی از پرفروش ترین فیلم های سال ۹۳ بود.

حالا باید دید در سال ۹۵ کدام فیلم ها در این فهرست قرار می گیرند؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.