داود نعمتی انارکی مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما آخرین تغییرات انجام گرفته در شبکه های سیما را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی گفت: پس از بررسی های دقیق، کارشناسی شده، نتایج نظرسنجی های مرکز تحقیقات صدا و سیما و در نظر گرفتن مشکلات مالی، به این جمع بندی رسیدیم که برخی تغییرات در شبکه ها ضروری است.

نعمتی افزود: مهم ترین تغییرات ادغام شبکه« بازار» در شبکه «اقتصاد» سیما (شبکه پنج) و شبکه «شما» در شبکه «آموزش» است. این ادغام به سه دلیل عمده انجام می شود که اولین آن به مشکلاتی که در زمینه بودجه با آن روبه رو هستیم باز می گردد، در بخش دوم هم موضوع مخاطبان شبکه هاست که این فضا به ارزیابی های سازمان از مخاطبان ارتباط پیدا می کند، بخش سوم هم هویت شبکه ای است که در این جریان شبکه هایی که مأموریت های مشابه دارند باهم ادغام خواهند شد.

مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما با اشاره به تغییر ارتقاء و تبدیل شبکه ها از وضوح تصویر پایین به وضوع تصویر بالا بیان کرد: ارزیابی ها نشان می دهد که در تمام کشورها، شبکه های با محتوای مستند، فیلم و سریال و ورزش در اولویت تبدیل به HD قرار دارند و به همین جهت نیز رسانه ملی اقدام به ارتقای کیفی شبکه سراسری سیمای مستند از SD به HD کرده است. البته پس از ادغام شبکه «بازار» در شبکه «اقتصاد» سیما، و شبکه «شما» در شبکه «آموزش»، فضای فرکانسی لازم برای این تبدیل برای شبکه مستند نیز مهیا می شود.با این شیوه تبدیل مردم عزیز کشورمان در مناطقی که شبکه های دیجیتال را دریافت می کنند، می توانند شبکه مستند HD را با وضوع تصویر بالا دریافت کنند.

نعمتی زمان افتتاح شبکه مستند HD و اعمال تغییرات را از روز پنجشنبه آخر سال اعلام کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.