عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نامه‌ای خطاب به استانداران سراسر کشور از آنان خواست همه توان خود را به منظور ارائه خدمات هر چه بیشتر به مردم و ایجاد فضایی ایمن ، شاداب و با نشاط در ایام نوروز بکار گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، متن نامه رحمانی فضلی خطاب به استانداران بدین شرح است:

بسمه تعالی

استانداران محترم سراسر کشور

سلام علیکم

ضمن قدردانی از حضور پرشور، حماسی و بسیار باشکوه آحاد مردم عزیز و شریف ایران در پای صندوقهای اخذ رأی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و با عرض تبریک پیشاپیش فرا رسیدن سال ۱۳۹۵ و نیز ارج‌گذاری به تلاش‌ها و زحمات بی‌وقفه همه عزیزان همکار در استانداری‌ها ، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و با تأکید مجدد بر ضرورت بکارگیری همه توان به منظور ارائه خدمات هر چه بیشتر و با کیفیت‌تر به مردم بزرگوار در اقصی نقاط کشور و در راستای ایجاد فضایی ایمن ، شاداب و با شور و نشاط در طول نوروز برای عزیزان هموطن در عین توجه و اهتمام به ارزش‌ها و فضائل والای اسلامی ضروری است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا ضمن فعال سازی ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر و با بکارگیری همه ظرفیت‌ها و امکانات ، موارد و تمهیدات ذیل با همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط پیش‌بینی و به مرحله اجرا گذاشته شود.

۱- برقراری نظم و تأمین امنیت عمومی در همه مسیرها، جاده‌ها و محورهای مواصلاتی، شهرها، پارک‌ها ، اماکن عمومی و مراکز فرهنگی ، تفریحی رفاهی و اقامتی.

۲- هوشیاری و انجام اقدامات امنیتی و مراقبتی لازم و برقراری و افزایش گشت‌های انتظامی برای تأمین امنیت اماکن مسکونی و محل‌های کسب و کار مردم در سرتاسر کشور.

۳- تأمین و ذخیره سازی ارزاق و کالاها و مایحتاج ضروری و اساسی مردم.

۴- کنترل و تنظیم بازار کالا و خدمات و نظارت جدی بر کیفیت و قیمت کالاها و نرخ انواع خدمات.

۵- نظارت و انجام بازرسی‌های مستمر بر فعالیت و خدمات ارائه شده توسط کلیه مراکز اقامتی ، صنوف و نیز مراکز عرضه مواد غذایی اعم از بین راهی و درون شهرها (نرخ و کیفیت خدمات و کالاها و رعایت مسائل بهداشتی)

۶- آماده سازی و بهسازی مساجد و اماکن بین راهی برای انجام فریضه نماز و استراحت مسافرین نوروزی.

۷- استقرار پایگاه‌های امداد و نجات به میزان مورد نیاز در همه مسیرها و محورهای مواصلاتی و نیز فعال‌سازی بیمارستان‌های صحرایی.

۸- آماده باش کامل مراکز اورژانس ، بیمارستان‌ها ، داروخانه‌ها و مراکز درمانی برای پذیرش و ارائه خدمات درمانی به صورت ۲۴ ساعته.

۹- ملزم نمودن کلیه شرکت‌های خودروساز ، به ارائه خدمات با هزینه مناسب و به صورت شبانه‌روزی به مسافران نوروزی و برقراری گشت‌های منظم امدادی به فواصل منطقی در جاده‌ها.

۱۰- راه‌اندازی و فعال‌سازی همه جایگاه‌های عرضه سوخت با حداکثر ظرفیت اعم از پمپ بنزین‌ها و جایگاه‌های CNG در داخل شهرها و همه مسیرها و راه‌های مواصلاتی.

۱۱- فعال‌سازی همه ظرفیت‌ها وتوانمندی‌های مراکز حمل و نقل درون و برون شهری و اعمال مراقبت‌ها و نظارت‌های لازم.

۱۲- اعمال مراقبت‌های جدی و به کارگیری همه تلاش‌ها در راستای جلوگیری و کاهش تصادفات جاده‌ای.

۱۳- کنترل ترافیک و روان سازی تردد هموطنان عزیز در جاده‌ها و مسیرهای منتهی به مراکز فرهنگی و تفریحی.

۱۴- ملزم نمودن شبکه بانکی استان به فعال سازی و راه‌اندازی کلیه دستگاه‌های خودپرداز در همه شهرها و مناطق و نیز گسترش دامنه ارائه این قبیل خدمات.

۱۵- استقرار مراکز اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران و گردشگران در مبادی ورودی شهرها و همه مناطق.

۱۶- اعلام آماده باش کامل و شبانه روزی به شهرداری‌ها و الزام آنها برای آماده سازی ، پاکسازی ، بهسازی و مهیا نمودن هرچه بهتر فضای پارک‌ها و اماکن عمومی برای استفاده مسافرین نوروزی.

۱۷- با توجه به احتمال ریزش بارش برف و باران ، ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم برای امدادرسانی و بازگشایی سریع راهها و جاده‌ها.

۱۸- آماده‌باش شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برای مقابله با حوادث و سوانح غیر مترقبه احتمالی.

۱۹- برنامه‌ریزی برای استفاده و بهره‌برداری بهینه از فرصت‌ و ظرفیت‌های معتنابه سفر برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری.

۲۰- ضرورت احترام و تکریم مردم از سوی همه دستگاه‌ها و نهادها و پاسخگویی و پیگیری سریع شکایات.

۲۱- و نیز انجام هر اقدام یا فعالیتی که می‌تواند موجبات تسهیل در سفر و آرامش بیشتر برای همه مسافران عزیز شود.

انشاءالله با یاری پروردگار قادر متعال و با برنامه‌ریزی مناسب و شایسته و با همدلی و هم افزایی و تلاشهای مجدانه و با پاسداشت ارزشها و تعظیم شعائر اسلامی بتوانیم در نوروز سال ۱۳۹۵ لحظات مفرح و شادی بخش را برای همه هموطنان عزیز رقم بزنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.