علی بهره مند روز جمعه افزود: اکنون همه قنادی ها و شیرینی فروشی های کشور آمادگی عرضه شیرینی با کیفیت برای مصرف شب عید را دارند.

به گزارش ایرنا, وی تصریح کرد: از آنجایی که به طور معمول در ایام نوروز از شیرینی های ریز همچون شیرینی نخودچی، برنجی، گردویی، نارگیلی، شیرینی های خانگی و سوهان عسلی استفاده می شود نرخ این نوع محصولات نیز همچون دیگر کالاها ثابت و تغییری نکرده است.

وی به نرخ مصوب پنج قلم شیرینی پرمصرف اشاره کرد و گفت: براساس قیمت مصوب، هرکیلوگرم شیرینی برنجی معمولی ۱۲۵ هزار ریال، شیرینی تر و خامه ای درجه یک ۱۵۰ هزار ریال، شیرینی گل محمدی ۱۲۰ هزار ریال، شیرینی زبان و پاپیونی ۱۲۵ هزار ریال و کیک یزدی ۹۰ هزار ریال است.

رئیس اتحادیه کشوری قنادان، اظهارداشت: به طور قطع تا اردیبهشت ماه سال ۹۵ تغییری در نرخ شیرینی نخواهیم داشت.

بهره مند، درباره نظارت برعملکرد قنادی ها و شیرینی فروشی های کشور نیز گفت: همه قنادی ها و شیرینی فروشی های تهران و سراسر کشور در نظارت و بازرسی بهداشتی و قیمتی مستمر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بازرگانی، اصناف کشور و اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان کشور قرار دارند.

وی با بیان اینکه رضایت مردم در اولویت برنامه های ما قرار دارد، افزود: در صورتی که مردم در خصوص قیمت یا کیفیت محصولات عرضه شده در قنادی ها و شیرینی فروشی های تهران شکایتی داشته باشند، می توانند با شماره تلفن ۶۶۹۴۴۴۱۱ و ۶۶۹۴۴۴۹۹ و در شهرستان ها با اتحادیه مربوطه تماس بگیرند.

وی افزود: هم اکنون در مجموع بیش از ۳۰ هزار واحد قنادی و شیرینی فروشی در سراسر کشور فعال است، که از این تعداد دو هزار واحد در تهران فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: از تعداد واحدهای فعال در تهران، یک هزار و ۲۵۰ واحد دارای پروانه کسب و بقیه در حال اخذ پروانه کسب هستند.

به گزارش ایرنا، سال گذشته نرخ مصوب هرکیلوگرم شیرینی تر و خامه ای درجه یک ۱۲۵ هزار ریال، شیرینی دانمارکی ۹۶۰ هزار ریال، شیرینی زبان و پاپیونی ۱۰۵هزار ریال، شیرینی برنجی درجه یک ۱۰۵ هزار ریال و کیک یزدی ۸۰ هزار ریال بود.

سال ۱۳۹۲ نیز قیمت هرکیلوگرم شیرینی تر و خامه ای درجه یک ۱۰۵ هزار ریال، شیرینی دانمارکی ۸۰ هزار ریال، شیرینی زبان و پاپیونی ۹۰ هزار ریال، شیرینی برنجی درجه یک ۹۰ هزار ریال و کیک یزدی ۷۰ هزار ریال بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.