شبکه نزدیک به جمهوریخواهان فاکس نیوز در گزارشی به توافق هسته‌ای ایران پرداخت. در این گزارش آمده است: حسین دهقان، وزیر دفاع ایران روز گذشته در مسکو با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه دیدار کرد. این دیدار درباره دریافت سامانه پیشرفته دفاع موشکی اس 300 بود. همچنین دو طرف برای خرید تسلیحات هجومی قدرتمند شامل تانک‌های پیشرفته روسی و جت‌های جنگنده‌ به توافق رسیدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران این گزارش در ادامه مدعی شد: رسانه‌های روسی و دو مقام اطلاعاتی در گفتگو با فاکس نیوز دیدار پوتین و سردار دهقان را طراحی جدید برای کشتار آمریکایی‌ها به مانند بمب‌گذاری 1983 بیروت می‌دانند. در حادثه بیروت، بیش از 220 تفنگدار دریایی و 21 مامور اطلاعاتی آمریکا به خاک و خون کشیده شدند.

یک روز پس از توافق هسته‌ای ایران و کشورهای 5+1، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ 2231 را درباره ایران تصویب کرد. آمریکا در این قطعنامه ایران را از خرید تسلیحات پیشرفته به مدت پنج سال منع کرد. اگر چه سامانه دفاع موشکی اس 300 از این قطعنامه معاف شده بود، اما ایران در این مدت حق خرید تسلیحات پیشرفته را نداشت.

در ادامه این گزارش آمده است: قطعنامه 2231، ایران را از خرید تانک‌های جنگی، زره‌پوش‌های نظامی، سامانه‌های توپخانه‌ای با کالیبر بالا، جنگنده‌های نظامی، بالگردهای هجومی و کشتی‌های جنگی منع می‌کرد. با این وجود، ایران بدون در نظر گرفتن قطعنامه شورای امنیت به خرید این تسلیحات مبادرت می‌ورزد. سردار دهقان، وزیر دفاع ایران اعلام کرد تهران علاقه‌مند به خرید تانک‌های پیشرفته تی 90 و جنگنده‌های پیشرفته سوخو 30 از روسیه است. یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: وزارت خارجه نگرانی خود را درباره مبادلات نظامی ایران و روسیه به صورت مستقیم به مسکو و سازمان ملل اعلام خواهد کرد.

این گزارش مدعی است: بعد از توافق هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌های تهران، میلیاردها دلار پول به خزانه ایران سرازیر شد و ایران 5 زندانی آمریکایی را در همان روز آزاد کرد. بر همین اساس، تهران بیش از 11 تن از اورانیوم‌های غنی‌ شده خود را مبادله کرد و قلب راکتور اراک را تخریب و با سیمان پر کرد.

با این وجود، خرید تسلیحات به وسیله ایران اولین تلاش تهران برای نقض قطعنامه سازمان ملل نیست. بیش‌تر ایران با آزمایش موشک بالستیک عماد، قطعنامه 2231 شورای امنیت را نقض کرده بود. مقامات امنیتی آمریکا اعلام کردند موشک عماد از یکی از سایت‌های موشکی ایران در چابهار شلیک شد. ایران قبل از آزمایش موشک عماد، موشک قدر 110 را - که نمونه ارتقا یافته شهاب 3 بود - مورد آزمایش قرار داد. این موشک توانایی حمل کلاهک هسته‌ای را دارد. آزمایش موشک قدر 110 با محکومیت شدید اعضای شورای امنیت همراه بود.

تهران بارها اقدامات تحریک‌آمیزی علیه غرب انجام داده است. در ماه گذشته، ایران ده تفنگدار ارتش آمریکا را در خلیج فارس بازداشت کرد. این تفنگداران 15 ساعت پس از دستگیری آزاد شدند. جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد ارتباط قوی وی با وزیر خارجه ایران در طول مذاکرات هسته‌ای باعث حل شدن سریع مشکل تفنگداران آمریکا شد.

این گزارش در ادامه می‌افزاید: ایران به تحقیر آمریکا می‌پردازد. شبکه دولتی ایران در ابتدا با انتشار فیلمی، ستوان آمریکایی را در حال عذرخواهی نشان داد. هفته گذشته نیز رسانه‌های ایران اقدام به انتشار فیلم گریه تفنگدار بازداشت شده آمریکا کردند. تحقیرآمیزتر اینکه در راهپیمایی روز انقلاب افرادی در نقش تفنگداران آمریکا ذلیلانه در مقابل جمعیت زانو زده بودند. در آذرماه نیز نیروی دریایی سپاه پاسداران اقدام به شلیک چندین موشک در نزدیک ناو هواپیمابر یو اس اس هری ترومن در تنگه هرمز کرد.


فاکس نیوز: تحقیر واشینگتن به دست ایران پایان ندارد/ خرید تسلیحات مخوف روسی برای قتل عام آمریکایی‌ها


در پایان این گزارش آمده است: واقعیت این است که ایران پس از توافق هسته‌ای غیرقابل کنترل شده است. نیروهای شیعه ایران در سوریه دوشادوش حکومت اسد با مخالفان می‌جنگند و روسیه نیز با حملات هوایی از آنها پشتیبانی می‌کند. آمریکا در عمل در مقابل تهران شکست خورده است. در کنفرانس هفته گذشته مونیخ، آمریکا و ۱۶ مقام ارشد کشورهای جهان نتوانستند مانع از ادامه حملات تهران و روسیه به مخالفان سوری شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.