شماره روزنامه ۵۹۸۹
|

  • ماجرای ریز‌پرنده‌ها

    بامداد جمعه پدافند هوایی اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق این شهر به گوش رسید. رسانه‌های آمریکا و اسرائیل مدعی شدند تاسیساتی هدف موشک و پهپاد قرار گرفته است، اما بررسی‌های میدانی نشان داد تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است و حادثه‌ای در آنها گزارش نشده است. آژانس هم تایید کرده که هیچ خسارتی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشده است. نیویورک‌تایمز و الجزیره در روایت خود از این حادثه با محدود خواندن آن عنوان کردند که آرامش برقرار شده است.
  • بلوچستان فراموش شده

    دنیای اقتصاد: آخرین شنیده‌ها از گستردگی بیشتر و مخرب‌تر سیل اخیر سیستان‌وبلوچستان نسبت به اسفندماه سال گذشته خبر می‌دهد. رئیس سازمان هواشناسی هم اعلام کرده؛ در کنارک رکورد فعالیت توفان حاره‌ای گونو زده شده و این سیل از زمان تاسیس نخستین ایستگاه هواشناسی در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان یعنی حدود نیم قرن پیش تاکنون بی‌سابقه بوده است.
  • بایدن در حال بررسی توافق جدید هسته‌‌‌ای با ایران

    دنیای اقتصاد: روزنامه بریتانیایی «آی ۲۴» در مطلبی به قلم دیوید پارسلی به احتمال احیای توافق هسته‌‌‌ای در شرایط پرتنش فعلی پرداخت و نوشت: « جو بایدن، رئیس‌‌‌جمهور ایالات متحده، همه گزینه‌‌‌ها را در قبال مساله ایران «روی میز» نگه داشته است؛ همچنانکه او در نظر دارد بررسی کند که آیا توافقی برای توقف عبور ایران از نقطه گریز هسته‌‌‌ای را به عنوان بخشی از تلاش‌‌‌های دیپلماتیک گسترده‌‌‌تر برای جلوگیری از جنگ همه‌‌‌جانبه در خاورمیانه احیا کند یا خیر.»
  • بازگشت «مهار» به سیاست خارجی آمریکا؟

    دنیای اقتصاد: نشریه اکونومیست در مطلبی به بررسی گزینه‌‌‌های احتمالی اسرائیل علیه ایران پرداخت و نوشت: «کابینه جنگ در اسرائیل با یک تصمیم خطرناک دست و پنجه نرم می‌‌‌کند: چگونه به حمله بی‌‌‌سابقه هواپیماهای بدون سرنشین و موشکی ایران در ۱۳ آوریل پاسخ دهد.» این نشریه با طرح این ادعا که در عملیات‌‌‌ موشکی و پهپادی ایران علیه اسرائیل شاهد همکاری دوستان و همسایگان این رژیم بودیم، ادامه داد: «آیا همانگونه که رئیس‌جمهور جو بایدن تاکید می‌‌‌کند، اسرائیل باید خود را پیروز تلقی کند و اجازه دهد اقدام ایران بدون پاسخ بماند؟ یا باید انتقام بگیرد و خطر آتش منطقه‌‌‌ای را ایجاد کند؟»
  • رشد ۴ درصدی برای رفاه، نحیف است

    دنياي اقتصاد: تولید بار دیگر در شعار سال ۱۴۰۳ مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت. این در حالی است که در سال گذشته نیز رهبری بر تولید تاکید کردند و به نظر می‌رسد تاکید مجدد بر تولید به این دلیل است که دولت در رسیدن به این مهم نتوانسته انتظارات رهبری را برآورده کند. علاوه بر این رهبری در شعار سال بر مشارکت مردمی هم تاکید کردند و بر این اساس به نظر می‌رسد راه جهش تولید با مشارکت مردم و بخش خصوصی ممکن خواهد بود.
  • دهکده مجازی - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱

    عباس صالحی، مدیر‌مسوول روزنامه اطلاعات به توییت مهدی فضائلی که از تذکر گرفتن برخی مسوولان به خاطر اقدامات نامناسب در برخورد با بی‌حجابان خبر داده بود، واکنش نشان داد و نوشت: گویا تذکرات غیرعلنی نتایج ملموسی نداشته‌ است. این تذکر علنی را هم دریافت کرده‌اند. باید منتظر بود گه چگونه به این تذکر علنی هم عمل خواهند داشت. ظاهرا فهم این نکته که در شرایط ویژه کشور نباید این‌گونه بی‌گدار به آب زد، سخت نبود و نیست. مواظب نفوذ و رخنه درونی دشمن باشیم./عصرایران
  • دکه - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱

    در میان روزنامه‌های کشور روز پنج‌شنبه تنها سه روزنامه شرق، همشهری و پیام‌ما در صفحه یک خود با عکس به موضوع وقوع سیل در جنوب کشور پرداختند. روزنامه سازندگی به «سریال حشاشین» ساخت کشور مصر پرداخت و آن را تاریخ‌سازی جعلی با دستمایه قرار دادن زندگی حسن صباح توصیف کرد و نوشت: سریال حشاشین تلاش می‌کند ریشه تروریسم را به ایران نسبت دهد. روزنامه هم‌میهن نیز روز پنج‌شنبه در گزارشی با عنوان «فرصت مذاکره؟» این سوال را مطرح کرد که آیا اوج‌گیری تنش با اسرائیل می‌تواند زمینه احیای مذاکره ایران با آمریکا شود‌؟ روزنامه هفت صبح با تیتر «غرش توفان برفراز دوبی» نوشت: شهر لوکس دوبی با ۴۰۰هزار ایرانی مهاجر در محاصره آب قرار گرفت‌.
  • وعده صادق اقدامی محدود بود

    دنیای اقتصاد: مراسم رژه روز ارتش روز گذشته در تهران و سراسر کشور برگزار شد و یگان‌های مختلف ارتش ونیروهای مسلح به مناسبت این روز در مراکز استان‌ها رژه رفتند. همچنین یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با برگزاری رژه دریایی در آب‌های خلیج همیشه فارس و در تنگه هرمز اقتدار ارتش را به نمایش گذاشتند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر