شماره روزنامه ۵۹۹۲
|

ویژه نامه

  • اتحاد استراتژیک بانک‌ها «ضرورت یا انتخاب»

    در دومین روز از دومین کنفرانس بین‌المللی ایکوبیگ میزگردی با عنوان «اتحاد استراتژیک بانک‌ها؛ ضرورت یا انتخاب» برگزار شد. دکتر جلال رسول‌اف دبیر کنفرانس مدیریت این میزگرد را بر عهده داشت و همچنین دکتر علی‌اصغر سفری مدیرعامل بانک گردشگری، دکتر آیت اله ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار، دکتر حمید تاجیک عضو هیأت‌مدیره بیمه ایران و آقای هادی مهدویان از مدیران سابق بانک مرکزی ج. ا. ایران نیز در این میزگرد حضور داشتند. در شروع میزگرد ابتدا دکتر رسول‌اف به تعریف اتحاد استراتژیک پرداخت. او معتقد است اتحاد استراتژیک مشارکت دو یا چند واحد کسب‌وکار، جهت رسیدن به اهداف مهم استراتژیکی است که شرکا به‌طور متقابل از آن سود می‌برند.
  • میهمانان خارجی

    لطفاروی عکس کلیک کنید. .
  • تأثیر ایکوبیگ را در تصمیمات آینده مدیران خواهیم دید

    یکی دیگر از نقاط قوت دومین کنفرانس بین‌المللی ایکوبیگ، حضور میهمانان و مدعوین تا پایان روز دوم کنفرانس در سالن بود؛ برخلاف بسیاری دیگر از رویدادهای مشابه که جمع زیادی از حاضرین در پنل‌های عصر غایب هستند، در کنفرانس ایکوبیگ شاهد این صحنه نبودیم. نه‌تنها حاضرین تا اتمام آخرین سخنرانی در محل حاضر بودند، بلکه از بین ۸۰۰ نفر مهمان حاضر در سالن، بیش از ۷۵۰ نفر در نظرسنجی پیامکی کنفرانس شرکت کردند. در نظرسنجی پیامکی، حاضرین بعد از ارائه هر سخنرانی، به‌صورت پیامکی نسبت به کیفیت آن ارائه اظهارنظر می‌کردند.
  • بانک‌ها در آینده چه شکلی می‌شوند؟

    یکی از نقاط قوت دومین کنفرانس بین‌المللی ایکوبیگ علاوه بر داشتن یک هیأت‌علمی قوی و علمی، حضور سخنرانان مطرح داخلی و بین‌المللی بود. نیمی از سخنرانی‌های دومین کنفرانس بین‌المللی صنعت بانکداری و اقتصاد جهانی را افراد مطرح خارجی انجام دادند و در آن‌ها به موضوعات روز دنیای بانکداری اشاره کردند. بانکداری دیجیتال، آینده بانکداری، تغییر در دنیای پولی و بانکی، بانکداری بدون شعبه و جامعه بدون پول نقد، تجربه مشتری و اهداف جدید دنیای بانکداری، چشم‌انداز اقتصاد ایران و جهان و بانکداری جذاب برای کاربران ازجمله کلیدواژه‌های ۸ سخنرانی انگلیسی انجام‌شده در این کنفرانس بود که توسط «نیل آسبورن»، «کریس اسکینر»، «مایکل جکسون»، «فرانک ریشتر»، «مایکل مینلی» و «آنتونی تامسون» از شخصیت‌های شناخته‌شده و معتبر بین‌المللی ارائه شدند.
  • با سخنرانان

    لطفا روی عکس کلیک کنید. .
  • خُبرگان صنعت بانکی و اقتصاد ایران از چالش‌ها و فرصت‌ها می‌گویند

    در اولین روز دومین کنفرانس بین‌المللی ایکوبیگ یک میزگرد تخصصی با عنوان «چالش‌ها و فرصت‌های نظام بانکی ایران» برگزار شد. آقای محمدهادی مهدویان استاد دانشگاه و چهره شناخته‌شده در عرصه بانکداری و اقتصاد، مدیریت این میزگرد را بر عهده داشت و آقایان دکتر حسن معتمدی مدیرعامل بانک اقتصاد نوین، دکتر محمد طالبی مدیرعامل بانک کشاورزی، سیامک دولتی معاون مدیرعامل بانک تجارت، دکتر علی سعیدی عضو هیأت‌مدیره و معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار و محمدمهدی رئیس‌زاده رییس کمیسیون بخش مالی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران نیز در این میزگرد حضور داشتند.
  • وضعیت بانکداری در ایران و چشم‌انداز پیش‌رو

    دکتر سید محمد سعید نوری نائینی دبیر علمی دومین کنفرانس بین‌المللی ایکوبیگ در پایان کنفرانس یک جمع‌بندی کامل از بحث‌های ارائه‌شده در کنفرانس را همراه با تحلیل‌های خود ارائه کرد. هرچند هرکدام از سخنرانی‌ها و مقالات نکات قابل‌توجه و درخور اهمیت فراوانی داشتند، اما آنچه در ادامه می‌خوانید چکیده کنفرانس دو روزه‌ای است که در چند دقیقه توسط دبیر علمی کنفرانس در پایان کنفرانس ارائه شد. وضعیت کنونی جهان
    تصویر جهان در آینده و حال حاضر، چندان نویدبخش نیست. آمریکا نسبت به بقیه کشورهای توسعه‌یافته ، زودتر از بحران خارج‌شده است و بعد از چهل سال برای اولین بار صادرکننده خالص انرژی شده است.
  • قلب تپنده دومین کنفرانس بین‌المللی ایکوبیگ

    دومین کنفرانس بین‌المللی ایکوبیگ را می‌توان از جهات مختلفی یک کنفرانس کامل و همه‌جانبه دانست. یکی از نقاط قوت این کنفرانس، داشتن اعضای هیأت‌علمی قوی، آکادمیک و تأثیرگذار بود؛ به‌عبارت‌دیگر، هیأت علمی این کنفرانس را می‌توان هویت این کنفرانس دانست، چراکه تمام سعی‌اش را کرده است که از تمام اقشار آکادمیک، اقتصادی و بانکی و از علم و دانش افراد مهم و تأثیرگذار بهره ببرد. اعضای هیأت‌علمی دومین کنفرانس بین‌المللی ایکوبیگ به ترتیب به شرح زیر است: آقای دکتر جمشید اثنی عشری؛ وی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور است و مشاور سابق معاون رئیس‌جمهور و کارشناس عالی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور بوده است.
  • اقتصاد جهانی، بانکداری اسلامی و ایران

    دومین کنفرانس از سلسله کنفرانس‌های بانکداری و اقتصاد جهانی، با عنوان نظام بانکی و تحولات اقتصادی پیش روی برگزار شد. این کنفرانس به دنبال ایجاد یک فوروم تخصصی از متخصصان نظام بانکی و اقتصادی و مالی و مدیریت است و اینکه بتواند در برابر چالش‌های موجود به راه‌حل‌هایی برسد و آن‌ها را در جهت بهبود فعالیت‌های خود به کار ببندد. از همین رو، جمعی از متخصصان علمی و باتجربه کشور و جهان در این کنفرانس به ارائه سخنرانی پرداختند که هرکدام از سویی به موضوع محوری کنفرانس نگاه کردند. در ادامه به بخش‌هایی از صحبت‌های این سخنرانان اشاره می‌شود.
  • «ضرورت شکل‌گیری کنفرانس ایکوبیگ در شرایط فعلی ایران و جهان»

    دبیر کنفرانس امروزه «یادگیری»، بیش از هر موضوع دیگری اهمیت دارد؛ این که یاد بگیریم، از دیگران و رفتارشان بیاموزیم و اگر آموخته‌هایی نیز داریم آن را به دیگری عرضه کرده یا کاربردی کنیم. تا تحقق «اصل یادگیری» به یک خواست و باور عمومی تبدبل نشود، سازمان‌های یادگیرنده شکل نمی​گیرند و تا این سازمان​ها توسعه نیابند، جامعه یادگیرنده پدیدار نخواهد شد. کشور ما، امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند یادگیری است. برگزاری مجامع علمی و تخصصی، چنان​چه برنامه​ریزی شده باشد - به​ویژه اگر این مجموعه​ها بتوانند در مسائل علمی، با خارج از سرزمین نیز ارتباط برقرار کنند و از دانسته​ها، آموخته​ها و حتی تجربه​های آن​ها بهره​گیری کنند - زمینه​ساز تحقق سازمان یادگیرنده، سریع​تر از زمان پیش​بینی​ شده، خواهد شد.
بیشتر