شماره روزنامه ۵۹۹۴
|

ویژه نامه

  • صنعت بیمه حلقه مفقوده توسعه اقتصادی است

    بیستمین همایش ملی بیمه و توسعه ۱۳ آذرماه با حضور نایب رییس مجلس ، رییس کل بیمه مرکزی ایران ، دبیرکل سندیکای بیمه گران، مدیران عامل شرکت های بیمه و کارشناسان این صنعت درسالن همایش‌های میلاد برگزارشد. نقطه طلایی همایش اعلام آمادگی دولت و مجلس از صنعت بیمه بود که توسط محمد رضا باهنرنایب رییس مجلس اعلام شد. باهنرگفت : حمایت دولت و مجلس از صنعت بیمه حمایت از اقتصاد کشور است و تمامی بخش های تصمیم گیر و تصمیم ساز نظام باید با بیمه مهربانتر باشند. او افزود: صنعت بیمه حلقه ی مفقوده توسعه اقتصادی است و با پوشش ریسک های بزرگ به بنگاه های اقتصادی این جرات و احساس امنیت را می بخشد تا در چارچوب اهداف توسعه گرایانه خود حرکت کنند.
  • توسعه رقابت باعث ارتقای کیفیت می‌شود

    بیمه صنعتی است که به طور دائم نیازمند ارتقای سطح خدمات مطابق با استانداردهای جهانی، همگام با بررسی بازار و نیاز مشتریانش است و همین نیازسنجی باعث طراحی و ارائه محصولات جدید به بازار می‌شود این بخشی از گفت و گوی دنیای اقتصاد با غلامعلی غلامی مدیر عامل بیمه نوین است. مشروح آن را در ادامه بخوانید: همان‌طور که استحضار دارید، محوریت اصلی سمینار امسال "نظارت مطلوب بر صنعت بیمه و فعالیت‌های بیمه‌گری" بود. به نظر شما نظارت مطلوب بر بیمه‌گری چه ویژگی‌هایی دارد؟ در کشور ما بیمه مرکزی جمهوری اسلامی به عنوان ناظر دولت در صنعت بیمه بازرگانی تعیین شده و وظایف نظارتی آن در قانون تأسیس بیمه مرکزی و بیمه‌گری احصاء گردیده است که معمولاً شامل فرآیند تأسیس، فعالیت، انحلال شرکت‌های بیمه، نمایندگان و کارگزاران بیمه است.
  • نظارت باید هوشمند و خود تنظیم باشد

    با توجه به روند تحولات جهانی صنعت بیمه، سیاست‌گذاری و نظارت یکی از چالش‌های اساسی صنعت بیمه کشور است. در‌همین‌راستا بیستمین همایش ملی و ششمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه به امر نظارت در شرکت‌های بیمه پرداخته و با عنوان «نظارت مطلوب بر صنعت بیمه و فعالیت‌های بیمه‌گری» برگزار می‌گردد. این بخشی از گفت و گوی دنیای اقتصاد با دکتر غدیر مهدوی رییس پژوهشکده بیمه مرکزی ایران است . مشروح آن را در ادامه بخوانید: آقای دکترپژوهشکده بیمه مسوول برگزاری بیستمین همایش ملی و بین المللی بیمه و توسعه است، لطفا درخصوص چگونگی برگزاری همایش امسال توضیح دهید؟ پس از پیروزی انقلاب و تصویب قانون اداره امور شرکت‌های بیمه در ۱۳ آذر ۱۳۶۷ توسط بیمه مرکزی ایران به‌عنوان بازوی نظارتی دولت در صنعت بیمه، این تاریخ به‌عنوان روز بیمه تعیین و از آن سال به بعد در چنین روزی همایشی از طرف آن سازمان هرساله با حضور همه شرکت‌های بیمه برگزار می شود.
  • بیمه اتکایی ایرانیان ظرفیتی جدید برای پوشش ریسکهای ملی در صنعت بیمه

    همانطور که استحضار دارید ، محوریت اصلی سمینار امسال " نظارت مطلوب بر صنعت بیمه و فعالیت‌های بیمه‌گری " است به نظر شما نظارت مطلوب بر بیمه‌گری چه شاخصه‌هایی دارد؟ هدف اصلی از نظارت برصنعت بیمه تنظیم و توسعه بازار بیمه و حمایت از حقوق بیمه‌گذاران می‌باشد. امروزه نظارت مطلوب آن چنان نظارتی است که ضمن ایجاد اطمینان نسبی از اینکه شرکت‌های بیمه توانایی ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه‌گذاران در حال و آینده را دارند فضای بیمه‌گری را برای ارائه خدمات حرفه‌ای بیمه به صورت رقابتی و به دور از رقابت‌های ناسالم فراهم نماید.
  • منطق توسعه گرایانه و توسعه گرایی منطقی

    محمد ابراهیم امین توسعه پایدار در جوامع مختلف تعاریف متفاوت و گاه متضادی دارد و به همین خاطر پیش از نگاه عمیق و بررسی کامل شرایط و بسترهای اجتماعی نمی‌توان برای توسعه پایدار کشور نسخه شفابخشی تجویز کرد. توسعه پایدار صنعت بیمه کشور نیز تابعی از مجموعه عواملی به شمار می رود که گاه خودساخته و اکتسابی است و گاه نیز به دلایلی بر این صنعت تحمیل شده اما آنچه مسلم است گریز از دو آفت "سیاه نمایی" و "بزرگنمایی" می تواند مسیر رسیدن به افق های توسعه صنعت بیمه را هموار کند. سیاه نمایی، انکار واقعیت های شیرینی است که در طول چند دهه فعالیت صنعت بیمه در کشور اتفاق افتاده و هنوز هم ادامه دارد.
  • معرفی :

    دریک دهه کذشته صنعت بیمه دستخوش تحولات زیادی شده که مهمترین و تاثیر گذارترین آنها را میتوان تصویب قانون تاسیس شرکتهای خصوصی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و از اواخر سال ۱۳۸۱ بر شمرد. با تصویب این موضوع شرکتهای بیمه خصوصی پا به عرصه حضور در صنعت بیمه کشور گذاشتند و پس از طی مسیری پر از حوادث و اتفاقات گوناگون بعد از ۱۰ سال هم اکنون شاهد حضور بیش از ۲۰ شرکت بیمه در این عرصه می باشیم. در این بخش به سراغ شرکت بیمه رازی یکی از شرکتهای خصوصی بیمه که اولین مجوز فعالیت را از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت و فعالیت خود را آغاز نمود ، رفته و با یکی از مدیران قدیمی که از اولین روز تاسیس این شرکت حضور داشته به گفتگو می پردازیم.
  • از نمایندگان برتر بیمه البرز قدردانی شد - ۱۸ آذر ۹۲

  • گفتاری در باره فرهنگ بیمه

    مجیدمهری کلمه فرهنگ به معنای وسیع وگسترده آن یعنی همه« دانسته ها ، اندیشه ها ، باورها ، خواسته وبرداشت ها » وخلاصه هر آن چیزی که با کلمه فرهنگ به طور معمول متبادر به ذهن می شوند ولی در مورد کلمه بیمه اینچنین نیست ومقصود وغرض از کلمه بیمه معنای مجرد بیمه نمی باشد، بلکه اشاره ای است به «صنعت بیمه» ویا به هرچیزی که با این صنعت در ارتباط باشد . درجستجو ازطریق اینترنت ،عبارات " insurance culture " و" cultur of insurance"بسیار به ندرت ومعدود یافت می شود و نشان دهنده کاربرد محدود واژه فرهنگ برای موضوعات مختلف دردیگر کشورهااست.
  • رضایت مشتری راز موفقیت بیمه پارسیان است

    رشد و توسعه همه جانبه از طریق بهبود خدمات ارائه شده و پرهیز از اقدامات غیرفنی همواره یکی از اصول فعالیت شرکت بیمه پارسیان در بازار بیمه کشور بوده است. بر همین مبنا در سال ۱۳۹۲ نیز تلاش عمده شرکت جلب رضایت مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید عمدتاً از طریق ارائه محصولات نوین بوده است. این بخشی از گفت و گوی دنیای اقتصاد با اویارحسین مدیر عامل بیمه پارسیان است. مشروح آن را در ادامه بخوانید:

    آقای اویارحسین نظارت مطلوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ : نظارت می بایست بر پایه توانگری مالی و فنی و با الگوبرداری از سازمانهای نظارتی مستقل بین المللی و پس از تطبیق با قوانین و مقررات داخلی انجام پذیرد؛سیاستهای نظارتی باید با ساختار صنعت بیمه کشور تناسب داشته باشد.
  • مخالف حذف تعرفه‌ها بودم

    بنابراین اینک تمام واحدها و ساختمان بیمه کارافرین جزو دارایی های شرکت محسوب می شوند و درهرشهری ساختمان های بیمه کارافرین جزو زیباترین ساختمان های آن شهرمحسوب می شود. خریدساختمان ارزش افزوده قابل توجهی برای دارایی ها ی شرکت ایجاد کرده است این بخشی از گفت و گوی دنیای اقتصاد با عبدالمحمود ضرابی مدیرعامل بیمه کارآفرین است. مشروح آن را در ادامه بخوانید: آقای ضرابی تعریف شما ازنظارت مطلوب برعملیات بیمه گری چیست؟ : نظارت مطلوب باید شامل نظارت دقیق بردو بخش فنی و مالی باشد . به طوری که درحوزه فنی ازصدوربیمه نامه های غیراصولی که توجیه ندارد جلوگیری شود و همچنین با نظارت مالی بیمه مرکزی بتواند میزان توانگری مالی شرکت ها درایفای تعهدات شفاف شود.
  • حضورمقتدربیمه تعاون دربازارضریب نفوذ بیمه را افزایش می دهد

    بیمه تعاون نخستین شرکت بیمه دربخش تعاون است که به دنبال ابلاغ سیاست های کلی اصل ۴۴ توسط مقام معظم رهبری پا به عرصه بیمه گری گذاشت. برای رسیدن سهم بخش تعاون ازاقتصاد کشوربه ۲۵درصد بیمه تعاون حلقه مفقوده ای بود که توسط هیات موسس تاسیس و به بازاربیمه کشوروارد شده است. محمدرضا نظام آبادی رییس هیات مدیره بیمه تعاون درگفت و گو با دنیای اقتصاد درخصوص روند تاسیس شرکت متبوع خود و آمادگی برای فعالیت دربازارسخن گفته است که درادامه می آید: آقای نظام آبادی لطفا درخصوص شکل گیری بیمه تعاون توضیح دهید؟ : ضمن تبریک به مناسبت روز بیمه ، طرح تاسیس شرکت بیمه تعاون ازشش سال پیش براساس ابلاغ سیاست های کلی اصل ۴۴ توسط مقام معظم رهبری اجرایی شد ، دراصل ۴۴ به صراحت آمده است سهم بخش تعاون ازاقتصاد ملی باید به ۲۵درصد برسد .
  • ضرورت بازنگری در شرایط رقابتی شرکت‌ها ضرورت دارد

    مدیرعامل بیمه دانا با اشاره به در اولویت قرار گرفتن امر نظارت از سوی بیمه مرکزی ابراز امیدواری کرد: بازنگری در شرایط موجود نرخ‌دهی غیرکارشناسی از سوی برخی شرکت‌های بیمه، شرایط برای رقابت سالم شرکت‌ها فراهم شود. وی همچنین از برنامه‌های جدی اصلاحی در حوزه‌های مختلف فنی، مالی و نرم‌افزاری بیمه دانا و تغییر بهینه ترکیب پرتفوی این شرکت خبر داد. دکتر بیژن صادق در آستانه سالروز تاسیس بیمه دانا و روز بیمه از خبرگزاری(دانشجویان ایران) ایسنا بازدید کرد و با بیان این‌که ضریب نفوذ بیمه در کشور ما مطلوب نیست، گفت: مجموع پرتفوی صنعت بیمه نشان‌دهنده‌ی آن است که به بیمه‌های زندگی بسیار کم توجه شده است لذا جای بسیار زیادی برای کار وجود دارد.
  • احراز جایگاه برترین و بهترین شرکت بیمه خصوصی کشور را نشانه گرفته‌ایم

    آرام، متین و نکته سنج، سیمای مردی که در قامت مدیر عامل شرکت بیمه کوثر در طول مصاحبه در ذهنمان نقش می‌بندد، مردی که به اذعان همکارانش با مدیریت آرام و بی حاشیه و انتخاب‌های صحیح خود به ویژه در حوزه انتخاب مدیران حرکت گام به گام اما پرشتاب شرکت بیمه کوثر را به سوی احراز جایگاه برترین و بهترین شرکت بیمه خصوصی کشور طراحی و اجرا می‌نماید. مردی که اگرچه خود برخاسته از دیار شکر خیز اصفهان است و به حکم وظیفه پایتخت نشین اما هیچ کدام از یا موارد باعث نشده که نیازهای بیمه‌ای مردان و زنان بالاخص زنان زحمتکش خطه شمال کشور را فراموش نماید خبرهای خوش ایشان برای مردمان دیار گیل و دیلم ما را بر آن داشت که در فرصت حضورشان، مصاحبه‌ای ترتیب دهیم، مصاحبه‌ای که مشروح آن را در زیر می‌خوانید: جناب آقایدکتر عطایی، با سلام و تشکراز وقتی که در اختیار ما قرار دادید، به عنوان اولین سوال بفرمائید که با توجه به تعدد شرکت‌های بیمه‌ای اصولا چه شد که فکر تاسیس شرکت بیمه کوثر شکل گرفت؟ به عبارت دیگر آیا آمده‌اید تا موازی با سایر شرکت‌ها و در همان راستا حرکت کنید یا اینکه نیاز خاص مغفول مانده‌ای فکر ایجاد این شرکت را پدید آورد؟ به نام خدا و با عرض سلام و ادب و احترام خدمت جنابعالی و همکاران محترمتان و تشکر متقابل از فرصتی که در اختیار بنده و مجموعه شرکت بیمه کوثر قرار دادید.
  • صیانت از نقش و جایگاه صنعت بیمه در کشور

    با توجه به تحول و دگرگونی ایجاد شده در صنعت بیمه کشور و نیز اهتمام و توجه دولت به تحول در صنعت بیمه ضرورت ایجاد و تشکیل سازمانی مردم نهاد، متشکل از متخصصان حرفه ای، به شدت احساس می شد. خصوصی سازی، واگذاری شرکت‌های دولتی، آزادسازی تعرفه‌ها، گسترش سریع تقاضای بیمه و نیز تحولات فزاینده بوجود آمده در این صنعت، لزوم حضور و ایجاد یک انجمن حرفه‌ای کارآمد را به جهت پاسخگویی به الزامات شرایط موجود بیش از پیش طلب می کرد. در این میان درگیری دولتمردان به مسائل اجرایی کشور، برخی از کارکردها را به فراموشی می سپرد لذا وجود نهادهایی که بتوانند حوزه‌های مورد غفلت واقع شده را پوشش دهند به صورت قابل توجهی ضروری به نظر می رسید.
  • حفظ مشتری از جذب آن مشکل‌تر است

    دو بانک بزرگ صادرات و شهراز سهامداران عمده بیمه سرمد هستند و همکاری با این دو سهامدار، یک بازار گسترده ازمشتریان را مقابل ما قرارداده است ، همانطورکه می دانید همکاری بانک - بیمه یک همکاری تعریف شده است و این دو نهاد مالی این امکان را دارندکه به نیازهای مشتریان خود پاسخ دهند. مشتریان خرد و کلان دو بانک فوق با امکانات و توانمندی های متفاوت درسطح کشورحضوردارند نیازمند پوشش های بیمه ای هستند که بیمه سرمد می تواند ارایه دهد. این بخشی از گفت و گوی دنیای اقتصاد با هادی مدیرعامل بیمه سرمد است. مشروح آن را در ادامه بخوانید:
    آقای هادی محوراصلی همایش امسال بیمه و توسعه بحث نظارت است برعملکرد بیمه گری است شما درخصوص نظارت فعلی چه نظری دارید؟ : با توجه به افزایش تعداد شرکت های بیمه و تعدد و تنوع محصولات بیمه ای واقعیت این است که "گریزی غیراز توسعهIT نیست".
  • قول برند (Brand Promise)

    حسینعلی عزیزیها* نکته بسیار مهمی که بانکها و شرکتهای بیمه ایدر مقوله برند سازی بایستی به آن توجه نمایندو از آن به عنوان مهمترین عامل در ایجاد یک ذهنیت مثبت در مشتری نام می برند، عمل به قولهایی است که این کمپانیها به مشتریان خود می دهند. به عبارت بهتر زمانی بانکها و شرکتهای بیمه ای می توانندبه یک برند معتبر تبدیل شوند که به قولهای خود عمل نمایند. قول برند همچون چارچوبی است که بر اساس آن تجربیات متمایز و مرتبط با برند در زمانها، مکانها و موقعیت های خاص برای مشتری از طرف کمپانی تبیین می گردد.
  • اصول حاکمیت شرکتی در «بیمه ما » حاکم است

    درتمام دنیا شما جایی را نمی بینید که برای خرید خدمات بیمه مناقصه برگزارکنند تا هرکس نرخ پایین تری داد برنده شود. بیمه گرموظف است به مشتری اطلاعات لازم ازریسک ها و خطراتی که او و حرفه اش را تهدید می کند ارائه قراردهد و متناسب با آنها نرخ و شرایط را اعلام کند ؛ جذب بیمه گذار مبتنی برنرخ شکنی اصلا با اصول بیمه گری مغایراست، صنعت بیمه نباید دربازی نرخ گذاری می افتاد . این بخشی از گفت و گوی دنیای اقتصاد با علی پور یزدی مدیر عامل «بیمه ما» است. مشروح آن را در ادامه بخوانید: نظرشما درخصوص آیین نامه نسبت توانگری مالی که اخیرا بیمه مرکزی اعلام کرد، چیست؟ : صنعت بیمه کشورمان سال ها به صورت دولتی و تعرفه ای اداره شده و مکانیزم محاسبه و ارزیابی ریسک ها براساس اصول ریاضیات و آماربوده است .
  • مبانی نحوه محاسبه نسبت توانگری مالی شرکت های بیمه

    آیین نامه نسبت توانگری مالی شرکت‌های بیمه که اخیرا توسط بیمه مرکزی ابلاغ شد و شرکت‌های بیمه را از نظر توانگری ایفای تعهدات رتبه‌بندی کرد به محل مناقشه موافقان و مخالفان این آیین نامه تبدیل شد. البته اکثر مدیران صنعت بیمه آن‌ را نقد کردند. در این گفت‌و گو علی جعفری مدیر کل مالی بیمه مرکزی آیین نامه نسبت توانگری مالی را تشریح کرده‌است که در ادامه می‌آید: آقای جعفری لطفا درخصوص چگونگی تدوین و اجرای آیین نامه توانگری مالی شرکت های بیمه (شماره ۶۹) توضیح دهید؟ در قانون تاسیس بیمه مرکزی و بیمه گری، وظایف شورای عالی بیمه مشخص شده است.
  • طلوعی دوباره در زندگی با بیمه عمر و سرمایه گذاری بیمه رازی

    انسان نیازها و آرزوهائی دارد که برای بدست آوردن آنها سعی و تلاش میکند تا در فرصتهای مناسب انتظاراتش را در شرایط دلخواه قراردهد و از آن استفاده مطلوب ببرد . طبیعی است شرایط مناسب همیشه وجود ندارد و افرادی که درک بهتری از واقعیتها داشته باشند موفق تر خواهند بود . این موفقیت معمولا" شامل مواردی است که در بخشهای مختلف اقتصادی انجام میپذیرد لذا در شرایطی که اقتصاد دائماً دچار تغییر و تحول است و علاوه بر ریسک زیاد با خطراتی مواجه است که مانع از رسیدن به اهداف از جمله منافع مادی و آرامش خیال میشود ، میتوان برای سرمایه گذاری راهکار اطمینان بخش دیگری را در کنار سایر فعالیتهای اقتصادی انتخاب نمود که خطرات کمتری بر آن اثر گذار باشد و همچنین حامی خوبی برای مقابله با حوادث و بیماریهایی باشد که می تواند جسم و جان آنها را تهدید کرده و روند زندگی خانواده ها را با مخاطره مواجه سازد.
  • تاریخچه بیمه آتش سوزی

    یکی از قدیمی ترین رشته های بیمه ای ، بیمه آتش سوزی است که از قرن هفدهم تا قرن نوزدهم میلادی بتدریج شناخته شده و شکل گرفته است . آتش سوزی بزرگ و فاجعه آمیز لندن که در سال ۱۶۶۶ میلادی به وقوع پیوست و سه شبانه روز ادامه یافت ، شهر را با خاکستر یکسان کرد . در آن زمان وسائل اطفاء حریق هنوز در مراحل ابتدائی بود هیچ گونه پوشش بیمه آتش سوزی در جامعه متداول نبود . نخستین اداره آتش سوزی در انگلیس در سال ۱۶۸۰ میلادی تأسیس شده و متعاقب آن شرکت HAND in HAND در سال ۱۶۹۶ و اداره آتش سوزی Sunfire در سال ۱۷۱۰ بوجود آمدند .
  • خدمات بیمه تعاون درتمام لایه های جامعه شهری و روستایی جاری است

    محمد رضا اسماعیل نیا معاون امورشعب و شبکه فروش بیمه تعاون درگفت و گو با دنیای اقتصاد به پرسش های ما پاسخ داده است که درادامه می آید. آقای اسماعیل نیا بیمه تعاون برای فعالیت دربازاربیمه گری چه برنامه ای دارد؟ : همانطور که می دانید بخش تعاون بیش از ۱۰۰ هزارتعاونی مختلف با متجاوز از ۳۰ میلیون نفری را شامل می شود که پاسخ به نیاز بیمه ای این بازاربزرگ مسوولیت سنگینی را برعهده بیمه تعاون می گذارد. بنابراین شناسایی نیازهای مشترک تعاونی ها و طراحی و عرضه محصولات بیمه ای که بتواند درگسترش فعالیت های بخش تعاون نقش داشته باشند، اولین و مهم ترین برنامه بیمه تعاون به شمار می رود.
  • آسایش خاطر با بیمه‌های مسئولیت و مهندسی بیمه رازی

    بیمه های مسئولیت : کلیه افراد یک جامعه با توجه به مشاغلی که دارا می باشند ، می توانند مسئولیتهای متعددی در قبال سایر افراد جامعه داشته باشند . بیمه های مسئولیت از جمله رشته های بیمه ای است که به طور مستقیم در شناخت افراد از حقوق و مسئولیتهای یکدیگر ، تامین امنیت حرفه ای مشاغل و فعالیتها تاثیر گذار می باشد . با توجه به تنوع و روش اجرایی مشاغل ، هر کارفرما ممکن است برای دیگران ایجاد مخاطره نماید ، لذا به موجب قانون مسئولیت مدنی وماده ۹۵ قانون کار در کشور ایران، کارفرما مسئول جبران کلیه خسارات بدنی وارد به کارکنان شاغل در محدوده کارگاه که در حین کار و در نتیجه بی احتیاطی به وجود آمده است ، می باشد .
  • مدیریت تخصصی رمز موفقیت شرکت های بیمه

    استراتژی های رشد و توسعه در هفتمین سال فعالیت بیمه پاسارگاد و پیاده سازی برنامه های پنج ساله اول و دوم این شرکت با توسعه بیمه های عمرو همکاری های مشترک بانک و بیمه آغاز شد و طی چند سال گذشته با عرضه طرح های جدیدی به بازار بیمه کشورمان ادامه یافت. اکنون این شرکت توانسته در عالی ترین سطح توانگری مالی قرار گیرد و بنا به تشخیص بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران «سطح مطلوب» یا «سطح یک» توانگری مالی شرکت های بیمه را به دست آورد. «سطح یک» توانگری بدین معناست که شرکت های بیمه توانایی ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه گذاران و صاحبان حقوق آن ها را دارا می باشند و در این میان بیمه مرکزی علاوه بر ارزیابی سطح توانگری شرکت های بیمه ، سطح خدمات رسانی هر شرکت، مانند تعداد شعب، شبکه فروش و گستردگی خدمات در سطح کشور را نیز ارزیابی کرده است.
  • زمان برنامه ریزی برای آینده، هم اکنون است

    شرکت بیمه معلم که سال ها پیش کار خود را با نام بیمه صادرات و سرمایه گذاری آغاز کرد با تغییر در ترکیب سهامداران و ورود فرهنگیان به دایره صاحبان سهام به بیمه معلم تغییرنام داد. این تغییر فقط درنام آن رخ نداد بلکه در نوع نگرش مدیران نیز اتفاق افتاد. امروز بیمه معلم در کنار بیمه های غیر زندگی مصمم به توسعه بیمه های زندگی است و طرح نوینی را به زودی به بازار عرضه می کند. محمد ابراهیم تحسیری مدیر عامل بیمه معلم درخصوص اینکه چه کسی چه بیمه نامه عمری داشته باشد می گوید: بهتراست انتخاب نوع بیمه نامه توسط کارشناسان این فن صورت گیرد.
  • سهم بخش خصوصی در تصمیمات شورای عالی بیمه افزایش یابد

    ترکیب فعلی شورای عالی بیمه که از ۱۰ عضو آن فقط دو عضو شامل نماینده منتخب سندیکای بیمه گران و نماینده اتاق بازرگانی ایران نماینده بخش خصوصی هستند و ۸ عضو دیگر نمایندگان بخش دولتی چطور می تواند بازاری رقابتی را برای صنعت بیمه بوجود آورد و منعکس کننده نیازها و الزامات بخش خصوصی باشد. در حقیقت برای رقابتی کردن بازار می بایست سهم بخش خصوصی در تصمیمات شورای عالی بیمه بیش از پیش باشد این بخشی از گفت و گوی دنیای اقتصاد با علی ضیایی مدیر عامل بیمه سامان است. مشروح آن را در ادامه بخوانید:]

    چالش های پیش روی نظارت مطلوب برعملکرد صنعت بیمه چیست؟ برای پاسخ به این سئوال بهتر است نیم نگاهی به گذشته صنعت بیمه و همچنین قانون تاسیس بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر بر صنعت بیمه داشته باشیم و با بررسی مشکلات چالشهای موجود را شناسایی کنیم.
  • بیمه البرز در بهترین شرایط مالی و فنی است

    به جرات می توان ازبیمه البرز به عنوان منضبط ترین شرکت بیمه کشور یاد کرد. شرکتی که درطی سال های گذشته مجامع عمومی خود را بدون داشتن حتی یک بند حسابرسی پشت سرمی گذاشت . بخش عمده این نظم مالی مدیون حضورسید رسول تاجدارمعاون مالی اداری بود که امروز بعد ازرفتن محمد ابراهیم امین به بیمه مرکزی ، مدیرعامل بیمه البرزاست. درادامه گفت و گوی اختصاصی دنیای اقتصاد با مدیرعامل بیمه البرز را بخوانید: به جرات می توان ازبیمه البرز به عنوان منظبط ترین شرکت بیمه کشور یاد کرد. شرکتی که درطی سال های گذشته مجامع عمومی خود را دربهترین شرایط پشت سر گذاشته است .
  • بیمه باید رابطه صحیحی با بازار سرمایه برقرار کند

    نظارت تعرفه برای کلیه شرکت های بیمه صرف نظر از توانگری و سهم بازار و توان فنی یکسان است و به همین دلیل به رغم فعالیت شرکت های متعدد در بازار بیمه کشور با اعمال نظارت تعرفه ای از سوی بیمه مرکزی عملا بروز رقابت و در نتیجه تعدیل نرخ و شرایط به نفع مشتریان بعضا غیرممکن و به طور کلی دشوار است . این بخشی از گفت و گوی دنیای اقتصاد با پدرام خلیل زاده نایب رییس هیات مدیره بیمه توسعه است. مشروح آن را در ادامه بخوانید: همانطور که استحضار دارید، محوریت اصلی سمینار امسال «نظارت مطلوب بر صنعت بیمه و فعالیت‌های بیمه‌گری» بود، به نظرشما نظارت مطلوب چه شاخصه هایی دارد؟ : بیمه گری از مقوله تصدی های اقتصادی است که به سهولت قابل واگذاری به بخش خصوصی است و این واگذاری هیچ گونه بازتاب و نتیجه منفی در اقتصاد ندارد اما نظارت بر بیمه گری از مقوله وظایف حاکمیتی است که دولت می بایست تمام و کمال بدان بپردازد، درکشورما نظارت برعملیات بیمه گری به سه طریق نظارت تعرفه ای، نظارت مالی و نظارت مشارکتی انجام می گیرد که هرکدام دارای مزایایی است.
  • هدف بیمه رازی مشتری مداری و سود‌آوری است

    در شرکت بیمه رازی یک تیم تدوین استراتژی و شروع راهبردی وجود دارد که مرتب استراتژی های شرکت را بارگـــذاری می کند و هدفی که برای سال ۱۴۰۴ تعیین کردند این هست که در جایگاه ۵ شرکت برتر صنعت بیمه قرار بگیریم و بعد آن تدبیری اندیشیدیم که از چه لحاظی در این جایگاه قرار بگیریم ، از لحاظ سود آوری ، از لحاظ پرتفوی ، از لحاظ رضایت بیمه گذاران و هنچنین در تمامی مسائل مربوطه ، به این معنا که در تمامی این شاخص ها ما باید یکی از ۵ شرکت برتر باشیم. این بخشی از گفت و گوی دنیای اقتصاد با دکترمظلومی مدیرعامل بیمه رازی است.
  • از نمایندگان برتر بیمه البرز قدردانی شد

    گردهمایی سراسری نمایندگان و کارگزاران شرکت بیمه البرز با حضور رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران،‌ مدیران،‌ روسای شعب،‌ نمایندگان و کارگزاران همکار این شرکت برگزار و از نمایندگان و کارگزاران همکار برتر بیمه البرز با اهدای لوح و جوایز قدردانی شد. رییس کل بیمه مرکزی در گردهمایی سراسری نمایندگان و کارگزاران بیمه البرز گفت: من همیشه قدردان صداقت، سلامت و توانمندی مدیران و کارکنان بیمه البرز هستم، زیرا بدون تنش به فعالیت حرفه‌ای می‌پردازند و مایه افتخار صنعت بیمه هستند. محمد ابراهیم امین گفت: کارکنان و نمایندگان شرکت بیمه البرز افراد بسیار باکفایتی هستند و دستاوردهای کسب شده بیمه البرز طی سال‌های گذشته، شایان قدردانی است.
  • نظام نظارت بیمه ای و ارائه الگوی مطلوب در صنعت بیمه کشور

    دکتر ابراهیم کاردگر، نایب رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت بیمه آسیا Kardgar۴۹@yahoo. com محمود سبزی، مشاور معاون فنی بیمه های اموال شرکت بیمه آسیا Mahmoud. sabzi@ymail. com چکیده بنگاه‌های اقتصادی همواره باید تحت برنامه‌های از پیش تعیین شده و البته قابل انعطاف فعالیت نماید تا امنیت خاطر ذی نفعان؛ شامل دولت، سهامداران، مشتریان و . . . را فراهم آورند. نظارت و کنترل به‌عنوان یک ابزار قوی، می‌تواند نقش مؤثری در ارائه بازخورد برنامه‌ها و عملیات به مدیران و ذی نفعان ایفا نموده و در بازگشت فعالیت‌ها به مسیر اصلی مؤثر واقع شود.
  • بیمه های اتومبیل

    بیمه خودرو را می توان از جمله رایج ترین بیمه هایی به شمار آورد که در عصر حاضر مردم با آن سروکار دارند . تعداد زیاد وسایل نقلیه سبک و سنگین با کاربردهای متفاوت و وقوع حوادث و اتفاقاتی که به اشکال گوناگون و در ابعادی وسیع وگسترده موجب بروز زیانهای جانی و مالی فراوان می شود که جبران اغلب این خسارتها خارج از توانایی مالی دارندگان و یا رانندگان وسایل نقلیه موتوری می باشد . حادثه اتومبیل چیزی است که تقریبا"هر روز به موردی از آن در خیابان های شهر برخورد می کنیم به هرحال حادثه اتومبیل گاهی موجب بروز زیان مالی می شود و زمانی فوت و صدمات جانی به بار می آورد .
  • “طرح بیمه نامه آتش سوزی و سرمایه گذاری”

    دارای گواهینامه IUI ۵۰۰۲ از سوی اتحادیه بین المللی اختراعات و نوآوری های صنعتی مقدمه: حـریق از جمله خطراتی است که به طور مستمر انواع مختلف دارایی ها را تهدید می کند. با همه تدابیر پیشگیری و ایمنی که به کار می رود و با وجود همه وسایل اعلام و اطفاء حریق که در مراکز مختلف تعبیه می شود باز هم خطر خانمانسوز آتش سوزی واقع می شود و هر سال مبالغ هنگفتی از دارایی های عمومی و خصوصی و دسترنج بسیاری از زحمتکشان را که جزئی از ثروت و سرمایه های ملی هستند به نابودی می کشاند . بیمه آتش سوزی خسارات وارد به صاحبان اموال را جبران می کند و سبب می شود که اموال از دست رفته، ( که یک واحد صنعتی فعال بوده یا یک ساختمان اداری و مسکونی یا کالاهای تجاری) جایگزین شده و پس از مدتی باعث ایجاد تعادل در وضعیت سابق زیاندیدگان گردد.
  • بیمه آسیا شرکت‌ خوشنام صنعت بیمه است

    نظارت مطلوب یعنی نظارت جامع برتمام مراحل عملیات بیمه گری . صنعت بیمه یکپارچه نیست و مقام ناظرحتی نظارتی برنحوه اجرای آیین نامه کارمزد ندارد. هر یک از شرکت های بیمه برحسب برنامه ریزی های خود کارمزد نمایندگان خود را پرداخت می کنند و خبری ازرعایت مصوبه شورای عالی بیمه نیست. این بخشی از گفت و گوی دنیای اقتصاد با ابراهیم کاردگر مدیرعامل بیمه آسیا است. مشروح آن را در ادامه بخوانید: بازاربیمه کشورمان چگونه بازاری است؟ رقابتی یا انحصاری؟ با تبریک ۱۳ آذر روز بیمه به تمامی دست اندرکاران صنعت بیمه کشور در پاسخ پرسش شما باید عرض کنم که بازار بیمه کشورمان نه رقابتی است و نه انحصاری.
  • طرح مستمری بیمه کارآفرین به بازار می‌آید

    برای مقابله با تخلف راه های دیگری هم هست . چرا باید به بهانه مقابله با نماینده متخلف کارمزد او را با محدودیت پرداخت کنیم؟ اگر یک نماینده تخلف کرد دیگر جایی دردنیای بیمه گری ندارد و باید پروانه فعالیتش باطل شود. دردنیا اصل بیمه بر مدارحسن نیت و صداقت است اگر فروشنده ای کارغیرحرفه ای و غیراخلاقی انجام داد به سرعت کد او باطل می شود و این برخورد جدی موجب شده کسی به فکر رفتن درمسیراشتباه نیفتد. این بخشی از گفت و گوی دنیای اقتصاد با فریدون خلیلی‌فرد قائم مقام مدیر عامل بیمه کارآفرین در بیمه‌های زندگی است.
بیشتر