12 درس از کنفرانس‌های کسب‌وکار

موانع تنش‌زا را از بین ببرید

من از شرکت در این جلسات آموختم که چهار موضوع وجود دارد که افراد دوست دارند در مورد آنها رسمی نباشند و راحت صحبت کنند: در مورد بهترین مکان‌ها برای سفر، کارهایی که در مکان و موقعیت‌های خاص انجام می‌دهند، غذاهای مورد علاقه و نوع ورزش. به خوبی می‌توان با این چهار موضوع یک نقطه مشترک بین افراد ایجاد کرد و با ایجاد یک جو صمیمانه همکاری‌های سودمندی داشت.

بدانید چه وقت گوش کنید

مردم زیادی را در کنفرانس‌ها ملاقات می‌کنم و بسیار علاقه‌مندم که داستان‌های آنها را بشنوم. به همین دلیل فکر می‌کنم شنونده خوبی شده‌ام و این را نیز در شرکت اعمال کردم. به این ترتیب توانسته‌ام به آنها ثابت کنم که من یک تیم «بله قربان»گو نمی‌خواهم. در این مسیر کارکنانم را تشویق می‌کنم که من را به چالش بکشند و از من سوال بپرسند، اینگونه احساس راحتی می‌کنیم و یکدیگر را بهتر می‌بینیم.

کمپین‌ها را به‌عنوان سیستم ببینید

در مورد کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی مانند سیستم فکر کنید. این موضوع فوق‌العاده‌ای بود که آموختم. باید دقت داشت که به جای توجه به تلاش‌های بازاریابی از دیدگاه مبارزات انتخاباتی، تلاش‌هایمان در این زمینه را از دیدگاه سیستمی و متمرکز دنبال کنیم. دیدگاه سیستمی، چارچوب مفیدی ارائه می دهد که به کمک آن و مدیران می توانند مفهوم سازمان را درک کنند. دیدگاه سیستمی به مدیران حال و آینده اجازه می دهد که سازمان رابه‌عنوان یک کل مشتمل به سیستم‌های فرعی متعدد و اجزای مرتبط به‌هم است مورد توجه قرار دهند. با ایجاد این تغییر، ما توانستیم به جای یکنواختی به شکاف‌های استراتژیک نگاه کنیم.

راهکارهای اقتصادی را بیاموزید

یکی از بهترین چیزهایی که من در یکی از کنفرانس‌ها شنیدم این بود که چگونه سرعت یادگیری را برای رشد کسب‌وکار افزایش دهم. هنگامی که برای اولین بار بازاریابی یا فروش جدیدی را آزمایش می‌کنید، پنج کارشناس خبره در این زمینه را پیدا کرده و برای یک ساعت از آنها وقت مشاوره بگیرید. یک یا دو پیشنهاد از هر کدام بپذیرید بهترین درس خصوصی در آن حوزه را خواهید گرفت.

آمادگی کامل داشته باشید

بهترین سخنران‌ها در کنفرانس‌ها، کسانی هستند که به شدت آماده هستند، با سرعت سخن می‌گویند و ایده‌های روشنی ارائه می‌دهند. من متوجه شدم که بسیاری از جلسات ما در محل کار انجام شده و ارائه ایده‌های من به تیم بدون فکر و آماده‌سازی است. پس روی ساختار و کیفیت مورد انتظار دقیق‌تر شدیم. درحال حاضر شرکت‌کنندگان در جلسات در زمان کمتری ایده‌های مهم و کلیدی را دریافت می‌کنند.

همدردی را بیاموزید

اگر در یک کنفرانس با شبکه ارتباطی بزرگ شرکت کرده باشید، قدرت همدلی را بهتر متوجه می‌شوید. بهترین کارشناسان حاضر در شبکه‌های ارتباطی کنفرانس‌ها و همایش‌ها روزانه با ده‌ها نفر صحبت می‌کنند، اما به دلیل جو صمیمی و توانایی سخنران هریک از افراد حاضر احساس می‌کنند که تنها فرد مورد توجه کارشناس هستند. آنها روی صحبت‌های افراد تمرکز می‌کنند، با او همدردی می‌کنند و صمیمیت ایجاد می‌شود. من سعی کردم تا همین استراتژی را برای تعاملات شرکت با هر مشتری اعمال کنم، هر مشتری یک انسان است، نه یک نام در پایگاه داده‌ها.

در بازاریابی با ایمیل ماهر باشید

من همیشه به بازاریابی از طریق ایمیل با ارسال خبرنامه فکر کرده بودم. سال گذشته در یک کنفرانس با موضوع تقویت تجارت الکترونیک شرکت کردم. متوجه شدم که بازاریابی با ایمیل می‌تواند درآمد بیشتری را نسبت به تبلیغات در Google و فیس‌بوک تولید کند. بازاریابی ایمیل در مورد «ارسال خبرنامه» نیست، ابزارهایی مانند Klaviyo کاملا فضا را تغییر داده‌اند. امروزه پلت‌فرم‌های بازاریابی با ایمیل مسوول که کارکرد آن بر اساس داده است، تجارت الکترونیک را متحول کرده‌اند. این رویکرد جدید بازاریابی ما باعث ۱۰ درصد فروش شرکت من است.

توجه افراد را جذب کنید

تحقیقات نشان می‌دهند در همایش‌هایی که سخنران به‌طور مشخص با ذکر نام اشخاص با انها ارتباط می‌گیرد توجه مخاطبان بسیار بیشتر است. همچنین هنگامی که فردی با شما تماس می‌گیرد، گفتن نام او یک راه موثر برای جلب توجه او است. به این ترتیب آنها به‌طور غریزی حداقل یک ثانیه به شما توجه کامل می‌کنند. برای استفاده از این زمان خلاقیت داشته باشید.

نوآوری را از طریق تخصص جست‌وجو کنید

نکته‌ای که در یک کنفرانس کسب‌وکار کوچک شنیدم این بود که تخصص در بسیاری از موارد می‌تواند دشمن نوآوری باشد. براساس بررسی‌های انجام شده دیده می‌شود بسیاری از مدیران صنایع بزرگ بدون تجربه وارد صنعت خود شده‌اند و این الهام‌بخش آن شد تا به افراد بی‌تجربه شانس بیشتری بدهند. چه کسی می‌داند شاید زمینه اصلی نوآوری‌های بزرگ در برخی صنایع همین مساله باشد.

مختصر و مفید باشید

بدترین سخنرانی‌ها در همایش آن است که با واقعیت‌های فراوان تکراری و خسته‌کننده همراه هستند. در کسب‌وکار شما باید درگیر اطلاعات ساده و جدید باشید. برخی سخنرانان به نظر می‌رسد به سود خود صحبت می‌کنند نه به سود آنهایی که سخنرانی را می‌شنوند. با همکاران و کارمندان خود شفاف و به زبان ساده صحبت کنید.

به جزئیات توجه کنید

آیا این سخنرانی‌ها، گفت‌وگوها یا نمایش محصول به اندازه کافی برای کسی که به جزئیات کوچک و کامل توجه می‌کند گویا هست؟ اغلب کارآفرینان الهام‌بخش به این ویژگی‌ها توجه می‌کنند. من سعی می‌کنم همان تمرکز را برای ایجاد محصولاتی بهتر اعمال کنم. اکثر مشتریان جزئیات را نمی‌بینند، اما کیفیت کلی را می‌بیند و متوجه می‌شوند که ما چقدر به آن توجه می‌کنیم.

سفر یادگیری را ادامه دهید

کنفرانس‌های تجاری به من آموختند که در هر صنعت همیشه چیزی جدید برای یادگیری وجود دارد. در هر کنفرانس، با اطلاعات جدیدی روبه‌رو می‌شوم که به من در اداره کسب‌وکار کمک می‌کند. با ترویج حضور کارمندان در کنفرانس، آنها همچنین می‌توانند دانش و تخصص خود را در زمینه کاری خاص خود گسترش دهند. اغلب کنفرانس‌های تجاری برای من مثبت بوده است و من آن را به تیم خود منتقل کرده‌ام.

منبع: The Young Entrepreneur Council