10 کاری که کاربران LG G4 باید به سرعت انجام دهند
اگر به دنبال خرید یک گوشی با قابلیت‌های کاربردی و قیمت مناسب هستید و کاری هم به دعوای برخی پرچمداران این بازار ندارید، شاید گوشی G4 از LG گزینه مناسبی برای شما باشد. طراحی و در چوبی پشتی این گوشی بیش از همه چیز نظر برخی افراد را به خود جلب می‌کند. اما به جز ظاهر، این گوشی در بخش سخت‌افزار نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با توجه به تمام تعریف و تمجید‌هایی که درخصوص این گوشی در سایت‌های مختلف منتشر شده است اما به باور برخی این گوشی می‌توانست تغییرات و بهینه‌سازی بهتری در برخی برنامه‌های نرم‌افزاری خود ایجاد کند. سایت phonearena در این گزارش به 10 کاری که کاربران بعد از خرید این گوشی سریعا انجام دهند اشاره کرده که با خواندن آن می‌توانید اگر قصد خرید این گوشی را دارید با آن آشنا شوید. به این نکته توجه داشته باشید که در این مطلب مواردی عنوان می‌شود که در دیگر دستگاه‌های اندرویدی نیز شاید مشاهده شود، بنابراین شاید بد نباشد شما نیز نیم‌نگاهی به امکان استفاده از این روش‌ها روی دستگاه هوشمند اندرویدی خود داشته باشید.

یافتن جایگزینی برای برنامه بیدارباش
اکثر ما از برنامه پیش فرض روی گوشی برای هشدار در زمان تعیین‌شده مانند بیدار شدن از خواب، رفتن به جلسه و... استفاده می‌کنیم بدون استفاده از این برنامه، قطعا در کارهایتان دچار مشکل می‌شوید. برنامه پیش‌فرض آلارم موجود روی جی‌ ۴ در نهایت قابل اعتماد بودن، با توجه به حجم صدای تولیدی، ترسناک و وحشت‌آفرین است. از سوی دیگر در صورت کاهش میزان صدا نیز احتمال خواب ماندن شما وجود دارد. به گزارش فارنت، به‌منظور رهایی از این شرایط به شما پیشنهاد می‌کنیم برنامه‌ای مانند Timely را نصب کنید. این برنامه شما را با صدایی که با گذشت زمان روند افزایشی دارد از خواب بیدار خواهد کرد و از سوی دیگر در کنار بهره‌گیری از صداهای خوشایند امکان ادغام با Google Now را نیز دارد تا بتوانید از طریق فرامین صوتی به انجام تنظیمات زمانی اقدام کنید. Timely رایگان و از طریق گوگل‌پلی قابل دریافت است.

غیرفعال‌کردن قابلیت عکسبرداری سریع
دسترسی به دوربین گوشی‌های هوشمند از میانبرهای مختلف، بسیار مفید و کاربردی است. در جی ۴ نیز شاهد چنین امکانی هستیم و حتی با خاموش بودن صفحه‌‌نمایش گوشی نیز از طریق دوبار فشردن پشت سرهم کلید کاهش میزان صدا می‌توانید برنامه دوربین را سریعا اجرا کنید. با این وجود هنگامی که دوربین در این شرایط آغاز به کار می‌کند سریعا یک عکس هم می‌گیرد. این قابلیت به‌طور پیش‌فرض به این شکل تنظیم شده است اما مطمئنا اکثریت کاربران علاقه دارند پس از اجرای برنامه دوربین، زمان کافی برای کادربندی یا ایجاد تغییرات و استفاده از تنظیمات خاص را داشته باشند و نهایتا عکس بگیرند.

خوشبختانه ال‌جی در این قسمت نیز به فکر کاربران بوده و امکان غیرفعال‌سازی این قابلیت که Quick Shot نامیده می‌شود را نیز فراهم کرده است. با رفتن به قسمت تنظیمات، General و سپس انتخاب گزینه Shortcut Key می‌توانید قابلیت عکسبرداری سریع را از قسمت پایین غیرفعال کنید. با غیرفعال کردن این قابلیت، پس از اجرای دوربین از طریق این میانبر، عکسبرداری به‌طور خودکار آغاز نشده و شما باید کلید شاتر را فشرده تا دوربین عکس بگیرد.

افزایش شدت هشدارهای لرزشی
بسیاری از مواقع ما گوشی خود را در حالت بی‌صدا یا ویبره قرار می‌دهیم تا برای دیگران ایجاد مزاحمت نکنید. اما هشدارهای لرزشی در جی ۴ به‌طور پیش‌فرض چندان توان قدرتمندی ندارند. به‌همین منظور با مراجعه به قسمت تنظیمات، Sound and Notifications و بعد هم انتخاب Vibration Strength می‌توانید شدت این لرزش‌ها را افزایش دهید. مدنظر داشته باشید که در همین قسمت می‌توانید گزینه‌هایی به‌منظور فعال‌سازی هشدارهای لرزشی در هنگام دریافت تماس‌های ورودی یا پیامک‌ها را نیز فعال کنید.

فعال‌سازی بازخوردهای لمسی (Haptic Feedback)
صفحه‌کلید مورد استفاده در جی ۴ ال‌جی به‌گونه‌ای تنظیم شده که قابلیت بازخوردهای لمسی در آن به‌طور پیش‌فرض غیرفعال شده است. بنابراین در صورتی که یک کلید را روی صفحه‌کلید گوشی فشار ‌دهید متوجه بازخورد آن نخواهید شد. با رفتن به قسمت تنظیمات، General و انتخاب Language and Input می‌توانید در قسمت تنظیمات صفحه‌کلید ال‌جی با انتخاب گزینه More،‌گزینه Vibrate on Keypress را فعال کنید. در این قسمت همچنین می‌توانید گزینه ایجاد صدا پس از فشار هر کلید را نیز غیرفعال کنید.

شخصی‌سازی هرچه بیشتر میانبرهای قفل صفحه‌نمایش
استفاده از میانبرهای موجود روی قفل صفحه‌نمایش، یکی از بهترین روش‌های موجود به‌منظور دسترسی سریع و آسان به برنامه‌هایی است که بیش از سایر نرم‌افزارها و قابلیت‌ها مورد استفاده قرار می‌دهید. با این وجود با توجه به سلیقه‌ای بودن این چیدمان با مراجعه به قسمت تنظیمات، Display و سپس Lock Screen با انتخاب گزینه Shortcuts می‌توانید گزینه‌های مورد نظر خود را جایگزین گزینه‌های موجود روی قفل صفحه‌نمایش کنید.

افزودن کلیدهای میانبر روی صفحه‌لمسی
با توجه به بهره‌گیری از صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی، باید اعتراف کرد که جی‌ ۴ ال‌جی گوشی مناسبی برای استفاده با یک دست نیست. یکی از موارد آزاردهنده برای کاربران، کشیدن به سمت پایین منوی پایین‌رونده مربوط به پنل هشدارها است. با این اوصاف تیم‌ نرم‌افزاری ال‌جی به‌منظور راحتی هر چه بیشتر کاربران راه‌حلی ویژه در این زمینه ارائه کرده است. در جی ۴ ال‌جی می‌توانید از کلیدهای لمسی بیشتری به‌منظور پل زدن به قسمت هشدارها استفاده کنید. در واقع با لمس یک‌بار این کلید، منوی پایین‌رونده در مقابل شما قرار می‌گیرد و با لمس مجدد، به‌طور خودکار این منو جمع شده و بالا می‌رود.
به‌منظور فعال‌سازی این قابلیت کافی است از مسیر تنظیمات، گزینه Display را لمس و گزینه Home Touch Buttons را انتخاب کنید. پس از آن کافی است گزینه Button Combination را لمس و به سازماندهی کلیدهای لمسی موجود روی صفحه با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن در مکان مورد نظر، اقدام کنید.

منظم کردن هرچه بیشتر لیست برنامه‌ها
پیش از هر چیز باید به خاطر عدم استفاده ال‌جی از نرم‌افزارهای غیرضروری و اضافی در جی‌ ۴، به این برند تبریک و از آن تشکر کرد. با این اوصاف برنامه‌های پیش‌فرض کمی وجود دارند که همچنان ممکن است باب میل برخی کاربران نباشند. برنامه‌هایی که نمی‌توان آنها را حذف کرد اما می‌توان آنها را مخفی یا در پوشه‌ای مخصوص قرارداد.
به‌منظور ایجاد یک فایل جدید کافی است علامت سه نقطه در قسمت بالا، سمت راست صفحه‌نمایش را لمس کنید. اکنون گزینه Edit/ Uninstall apps را انتخاب کنید. با این انتخاب امکان کشیدن و جابه‌جایی آیکون‌ها را خواهید داشت. در صورتی که آیکون یک برنامه را روی برنامه دیگری بیندازید به‌طور خودکار یک فایل ایجاد خواهد شد. به همین منوال می‌توانید کلیه برنامه‌های غیرضروری را در داخل یک یا چند فایل قراردهید.