استخرهای اصفهان نیاز به نظارت بیشتری دارند
دنیای اقتصاد: رئیس فدراسیون غواصی و نجات غریق گفت: ما باید در ایران جنبه داوطلبانه نجات غریق را تقویت کنیم.سید مصطفی میرسلیم در مجمع انتخاباتی هیات نجات غریق و غواصی استان اصفهان اظهار داشت: به همه کاندیداهایی که انصافاً در این جلسه بسیار مؤدبانه رفتار کردند و همچنین محسن تابش‌فر تبریک می‌گویم و امیدوار هستم که وی بتواند در ادامه، موفقیت‌های هر چه بیشتری را در هیات نجات غریق و غواصی استان اصفهان با همکاری سایرین و همچنین کاندیداهایی که برای پیشبرد اهداف نجات غریق و غواصی اصفهان اعلام آمادگی کردند، به دست آورد. وی افزود: می‌توان از دیدگاه‌های مختلفی به نجات غریق و غواصی نگاه کرد. می‌توان نجات غریق را به عنوان یک شغل در نظر گرفت و یکی از ابعاد نجات غریق در کشور ما هم، در حال حاضر همین موضوع است.
میرسلیم افزود: ما به لحاظ مدیریتی در دنیا این بحث را داریم که آیا نجات غریق باید به عنوان شغل و یا به عنوان یک فعالیت داوطلبانه مطرح شود. برخی از کشورها اساساً نجات غریق را به عنوان یک فعالیت داوطلبانه پذیرفته‌اند و به آن به عنوان یک شغل نگاه نمی‌کنند. در مقابل، برخی کشورها آن را به عنوان یک شغل تلقی می‌کنند و بعضی از کشورها، علاوه بر نجات غریق حرفه‌ای، نجات غریق داوطلبانه نیز دارند.رئیس فدراسیون غواصی و نجات غریق ادامه داد: نظر من این است که ما باید در ایران هر دو مورد را داشته باشیم، ولی سعی کنیم که جنبه داوطلبانه نجات غریق را تقویت کنیم و در این زمینه باید بیشتر کوشش کنیم. قسمت دوم نجات غریق از نظر متخصصان این است که نجات غریق یک ورزش است. بخش سوم هم این است که ما به عنوان یک فن به نجات غریق نگاه می‌کنیم. امروزه ما این وظیفه را به کمک ابزارهایی به نتیجه موفقیت‌آمیز می‌رسانیم که شناخت آن ابزارها و پیشرفت‌هایی که در دنیا حاصل شده است بسیار مهم است.میرسلیم تصریح کرد: ما از این دیدگاه که نجات غریق به عنوان یک منجی باید برای نجات دیگری خودش را به خطر بیندازد فاصله بگیریم و باید از ابزارها به خوبی استفاده کنیم. نجات غریق یک فن است و فناوری به کمک ما شتافته است. منجی غریق باید برای ایفای وظیفه‌اش، به فنونی که به او کمک می‌کند مجهز باشد. وی با بیان اینکه برای نجات دادن یک فرد، ثانیه‌ها اهمیت دارند گفت: ما برای دانش نجات غریق اهمیت قائل هستیم. آموزش نجات غریق و احیا یک بحث علمی است. در نجات غریق اگر عشق به مردم وجود نداشته باشد، منجی نمی‌تواند وظیفه‌اش را به درستی انجام دهد. باید در دل یک منجی غریق، محبتی نسبت به همنوعش باشد، پس اگر می‌گوییم که منجی غریق یک هنرمند هم است یعنی اینکه می‌تواند از عواطفش هنرمندانه استفاده کند و نقطه مقابل این موضوع این است که اگر منجی غریقی یک گرفتاری ذهنی داشته باشد، نمی‌تواند از عهده وظایفش برآید.میرسلیم در پایان گفت: نکته‌ای که کاندیداها کمتر به آن اشاره کردند این است که ما نجات غریق را به عنوان یک خدمت تلقی می‌کنیم و اصل خدمت یک اصل اخلاقی است.

در ادامه این جلسه، "محسن تابش‌فر" پس از انتخاب دوباره به عنوان رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان در خصوص برنامه‌های چهار سال آینده خود اظهار داشت: رسالت، مأموریت و حیطه کاری هیات نجات غریق و غواصی مشخص است و ما هم در قالب این موضوع به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهیم.رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان اصفهان گفت: ما باید در سیستم نظارتی بیش از پیش کار کنیم و استخرهای ما نیاز به نظارت بیشتری دارند. وی گفت: توسعه و ترویج این رشته ورزشی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها است. مورد بعدی نظارت بر اماکن آبی است و مهم‌تر از همه اینها، دانش‌افزایی منجیان است و تمام تلاشمان را در طی چهار سال گذشته کردیم که خانواده‌هایی که از استخرها و اماکن آبی ما استفاده می‌کنند، اطمینان خاطر داشته باشند که فرزند و اعضای خانواده‌شان با سلامت به منزل برمی‌گردند و این نشان‌دهنده این است که ما باید روی دانش افزایی، اخلاق و ارزش‌ها و فرهنگ منجیان‌مان کار کنیم.تابش‌فر ادامه داد: برنامه چهار سال آینده ما این است که سعی کنیم ساماندهی همه جانبه‌ای به وضعیت منجیان‌مان بدهیم. ما باید در سیستم نظارتی بیش از پیش کار کنیم و استخرهای ما نیاز به نظارت بیشتری دارند. وی افزود: خانواده نجات غریق باید از لحاظ دانش، اخلاق و پاس داشتن ارزش‌های اسلامی، به روز باشد.تابش‌فر بیان داشت: به یاری خداوند و با کمک دوستان و کسانی که نقد و انتقاد می‌کنند و دلسوز هستند، تقاضا دارم که افرادی که این حس مسئولیت را دارند که در راستای توسعه و ترویج این رشته می‌توانند گامی بردارند کنار ما باشند تا بتوانیم به این رشته کمک کنیم و هرچه زودتر به اهداف‌مان در پیشبرد این رشته دست پیدا کنیم. من هم دست همه این دوستان را می‌گیرم و برای اعتلا و رشد این رشته ورزشی از همه امکانات استفاده خواهم کرد و تلاش می‌کنم که به نحو احسن انجام وظیفه کنم. امیدوار هستم که دوستداران این رشته ورزشی در روزهای آینده شاهد وضعیت بهتری از رشته نجات غریق در استان اصفهان باشند.

شایان ذکر است، مجمع انتخاباتی هیات غواصی و نجات غریق استان اصفهان برگزار شد و به جز محسن تابش‌فر رئیس این هیات طی چهار سال گذشته، شهرام سلیمی، شهرزاد موحد، میثم شکیب‌زاد، مهدی قاسمی، احمدرضا کیانی و محسن پوراشراق برای شرکت در انتخابات هیات نجات غریق استان ثبت‌نام نمودند. پیش از رأی‌گیری از اعضای مجمع، میثم شکیب‌زاد به نفع محسن تابش‌فر و مهدی قاسمی و محسن پوراشراق نیز به نفع احمدرضا کیانی از رقابت کنار کشیدند و شهرزاد موحد و شهرام سلیمی نیز از شرکت در انتخابات انصراف دادند.پس از اتمام رأی‌گیری از اعضای مجمع، محسن تابش‌فر با کسب 15 رأی، برای چهار سال دیگر به ریاست هیات غواصی و نجات غریق استان رسید. احمدرضا کیانی هم 3 رأی به خود اختصاص داد.در مجمع انتخاباتی پیشین هیات غواصی و نجات غریق استان که 27 دی ماه 1390 برگزار شده بود، محسن تابش‌فر به عنوان تنها کاندیدای این انتخابات با کسب 15 رأی از 17 رأی اعضای مجمع به ریاست این هیات رسید.