آسوشیتدپرس گزارش داد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با نارندرا مودی، همتای هندی خود و "رامنات کویند"، رئیس جمهور هند دیدار می‌کند.

وزارت امور خارجه هند اعلام کرده که تل‌آویو و دهلی‌نو قرار است توافقاتی را در زمینه امنیت سایبری، انرژی و همکاری در بخش فضا و همچنین تولید فیلم امضا کنند. دو طرف همچنین به بررسی پیشرفت‌ها در تحقق توافقات در زمینه تکنولوژی، آب و کشاورزی می‌پردازند که در جریان سفر مودی به اسرائیل در ژوئیه سال گذشته میلادی امضا شده بود.

"دنیل کارمون"، سفیر اسرائیل در هند گفته است که روابط تل‌آویو و دهلی‌نو حتی با وجود برخی از مشکلات پابرجا می‌ماند.

وی ادامه داد: روابط بین دو طرف یک رابطه همه جانبه است. این رابطه‌ای قوی است و برای دو طرف بسیار مهم است. ۱۳۰ تاجر همراه نتانیاهو به هند آمده‌اند تا توافقات تجاری را با همتایان خود در این کشور امضا کنند.

این سفر در حالی صورت گرفته که مسلمانان هند در اعتراض به سفر نتانیاهو دست به تظاهرات زده و آدمک‌های وی را به آتش کشیدند.

در جریان این راهپیمایی، معترضان شعار "نه" به سفر نخست وزیر اسرائیل دادند. معترضان ضد اسرائیلی همچنین در ۱۰۰۰ روستا در سراسر هند دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.

در دسامبر ۲۰۱۷، مجمع عمومی سازمان ملل با ۱۲۸ رای موافق در مقابل ۹ رای مخالف، به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را رد کرد؛ اقدامی که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آن را مطرح کرده بود. هندوستان در میان ۱۲۸ کشوری بود که با این طرح مخالفت کرد و این امر باعث خشم دولت تل‌آویو شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.