پایگاه خبری «المصری الیوم » گزاش داد، وزیر خارجه ایران با اشاره به اینکه آمریکا نیز باید همانند ایران به همه بندهای توافق هسته ای پایبند باشد، گفت:توافق هسته ای غیر قابل مذاکره است.

المصری الیوم در ادامه به نقل از وزیر خارجه ایران نوشت: سیاست ترامپ باعث تلاش های ناامیدانه ای برای تضعیف توافق مستحکم چند جانبه می شود و نقض آشکار بندهای ۲۶، ۲۸و ۲۹ آن است.

پایگاه خبری روزنامه «الشروق » الجزایر نیز نوشت: ایران تاکید کرده است که هیچ اقدامی خارج از تعهدات خود در چارچوب توافق هسته ای انجام نمی دهد و مخالف هرگونه تغییری در توافق هسته ای در زمان کنونی و در آینده است و اجازه نمی دهد توافق هسته ای به مسائل دیگر ربط داده شود.

الشروق افزود:ایران، آمریکا را به ادامه اعمال خصمانه ضد مردم ایران متهم کرد و هشدار داد به هرگونه تصمیم و اقدام خصمانه و غیر قانونی دولت ترامپ ضد خود پاسخ می دهد.

پایگاه خبری «الیوم ۲۴» مغرب نیز نوشت:ایران در پاسخ به تهدیدهای آمریکایی ها اعلام کرد که برای هر سناریویی آماده است و در عین حال وزیر خارجه ایران نیز گفت هراقدامی درجهت تضعیف توافق هسته ای مردود است.

پایگاه خبری «البوابه» مصر نیز نوشت: وزیر خارجه ایران از تلاش های ترامپ برای تضعیف توافق هسته ای انتقاد کرد و گفت:آمریکا به جای سخنان خسته کننده، باید به توافق هسته ای احترام بگذارد.

البوابه در ادامه نوشت: وزیر خارجه ایران گفت دشمنی ترامپ با توافق هسته ای و ایران مانع عادی سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران بر اساس بندهای توافق هسته ای می شود.

پایگاه خبری «صدی البلد » مصر نیز نوشت: ایران تاکید کرده است که توافق هسته ای قابلیت مذاکره دوباره را ندارد.

پایگاه خبری «الاسبوع» نیز نوشت: وزیر خارجه ایران تاکید کرده است کشورش هیچ اقدامی خارج از چارچوب توافق هسته ای انجام نمی دهد و مخالف هرگونه تغییری در توافقنامه امضا شده است.

پایگاه خبری «بوابه فیتو » نیز نوشت: سخنان ترامپ بر خلاف بندهای توافق هسته ای است، آمریکا باید به صورت کامل پایبند توافق هسته ای باشد .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.