به گزارش ایسنا، سید عباس صالحی عصر امروز در دیدار با آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد:امید است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرصتی در جهت خدمت بیشتر به فرهنگ دینی و اسلام و شیعه و معارف اهل بیت(ع) باشد.بنده با توجه به سوابق حوزوی و دانشگاهی و حسن نیت علما و بزرگان حوزه همه تلاش خود را برای انجام کارهای بزرگ در مسیر اعتلای فرهنگ به کار می گیرم.بی‌شک تعامل و ارتباط مستحکم بین حوزه و وزارت فرهنگ بیش از گذشته امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و امیدواریم بتوانیم نقطه اتصال میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه و روحانیت در تحقق رسالت خود باشیم.

صالحی همچنین در مورد مهم ترین اهداف دولت دوازدهم اظهار داشت:صیانت از هویت و سبک زندگی ایرانی و اسلامی، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و پیشتازی در سطح جهان در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه از جمله این اهداف است.

وی متذکر شد:تعامل جدی میان حوزه از پایگاههای کهن کشور و وزرات ارشاد می‌تواند در تحقق این اهداف نقش مهمی ایفاء نماید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد:این وزارتخانه در عرصه قوه مجریه رسالت خاصی را در عرصه فرهنگ دارد و براساس اهداف خود نیز برنامه‌های ۴۶ گانه ای را تعریف کرده است.

وی گفت:موسسات و نهادهای موثری در حوزه‌های علمیه و روحانیت در شهر قم و دیگر شهرها با منابع انسانی توانمند، پشتوانه‌ای مهم برای تحقق اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می‌شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.