شتر زنده در بازار چند؟

چندی پیش خبر رسید که برخی شترهای استان سیستان و بلوچستان به خاطر شیوع نوعی بیماری به نام «کرونا» که برای انسان کشنده است، ممنوع‌الخروج شدند. پس از آن نیز قرار شد که شترهای ایرانی پلاک‌گذاری شوند. با این همه به نظر می‌رسد که فروشندگان شتر در ایران خود را چندان مقید به پلاک‌گذاری نمی‌دانند و شتر را بدون میکروچیپ(پلاک‌گذاری) می فروشند.

به گزارش اقتصاد نیوز، یکی از فروشندگان شتر در استان خراسان رضوی، در گفت‌و گو با اقتصاد نیوز درباره‌ فروش شتر اظهار کرد: من شتر را به صورت زنده می‌فروشم و هیچ یک از آنها میکروچیپ ندارند و پلاک‌گذاری نشدند ولی مطمئن باشید که هیچ‌یک از آنها بیمار نیستند.

او همچنین بیان کرد: شترهای من متعلق به خود استان رضوی هستند و در این منطقه به دنیا آمده و بزرگ شده‌اند. همچنین کسانی که می‌‌خواهند از من شتر بخرند باید وسیله بیاورند و شتر را از محل نگهداری آن بار بزنند چون ما شتر را به مقصد نمی‌فرستیم.

این فروشنده‌ شتر همچنین گفت: من ۷۰ شتر دارم و آنها را به صورت موردی می‌فروشم و هر عدد شتر را بر حسب وزنش بین دو تا هفت میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده‌ام. قیمت شتر بر مبنای گوشت یا وزن آن است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.