ایسنا: رایزن بازرگانی ایران در کشور عراق با بیان اینکه ۸۰ درصد بازار مصرفی کشور عراق در بخش مرکزی و جنوبی آن قرار دارد، گفت: تجار ایرانی نباید از بازار عراق در قسمت‌های مذکور غافل شوند. ابراهیم محمدزاده با بیان اینکه ۹۵ درصد نیاز کشور عراق از طریق واردات تامین می‌شود، عنوان کرد: بازار کشور عراق کشش بسیاری برای مصرف کالاهای وارداتی دارد، اما این کالاها باید در بازار این کشور توان رقابت به لحاظ قیمت را باشند. همچنین اگر فرهنگ استفاده از کالایی در عراق وجود ندارد باید تبلیغات مناسب در خصوص آن صورت گیرد.

وی با اشاره به افزایش ۲۴ برابری صادرات به کشور عراق در دوران پس از سرنگونی رژیم بعث عنوان کرد: در سال ۲۰۱۲ ترکیه با حجم صادرات ۱۱ میلیارد دلار، ایران با ۶ میلیارد دلار و چین با ۵ میلیارد دلار به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم صادرات به کشور عراق بودند که متاسفانه در سال ۲۰۱۳ ایران به رتبه سوم تنزل پیدا کرد و چین در جایگاه دوم صادرات به این کشور قرار گرفت.

رایزن بازرگانی ایران در عراق خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد بازار عراق در دست کشور ترکیه است و ایران و چین به طور مشترک ۲۰ درصد بازار این کشور را در دست دارند.