در همین زمان گروه‌های صنعتی و کنفرانس‌های مختلف، توسعه‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان محتوا را دور هم جمع می‌کنند تا به رشد بیشتر این تکنولوژی و بازار آن کمک کنند. در همین راستا بخش تحقیقاتی BI Intelligence بررسی‌هایی را انجام داده که نشان می‌دهد صادرات جهانی انواع هدست واقعیت مجازی رو به رشد است. به این ترتیب صادرات جهانی هدست‌های واقعیت مجازی تا پایان سال با رشد سالانه ۱۰۴۷ درصدی به ۲/ ۸ میلیون دستگاه رسیده است. کارشناسان موسسه تحقیقاتی Deloitte معتقدند که این رشد کمک خواهد کرد تا بازار تکنولوژی واقعیت مجازی درآمد یک میلیارد دلاری را برای اولین بار تجربه کند. تحلیلگران موسسه معتبر CB Insights هم معتقدند که میزان سرمایه‌گذاری برای توسعه تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در شرکت‌های فعال در این حوزه، از سال ۲۰۱۵ تاکنون رشد ۲۷۱ درصدی داشته است.

با این همه اما گویا ۲۰۱۶ سال بسیار مهمی برای بازار واقعیت مجازی بوده که تاثیر زیادی بر رشد سریع این تکنولوژی در سراسر دنیا گذاشته است. حالا کارشناسان انتظار دارند صادرات جهانی انواع هدست‌های واقعیت مجازی همچنان در سال‌های آینده هم رشد کند و معرفی محتوای واقعیت مجازی بیشتر تاثیر خوبی بر این روند رشد خواهد داشت. با این اوصاف است که کارشناسان این حوزه معتقدند در سال ۲۰۱۶ دسته‌های محصولی جدیدی در بازار هدست‌های واقعیت مجازی ایجاد شد و شرکت‌های بیشتری به تولید سخت‌افزار و نرم‌افزار ویژه تکنولوژی واقعیت مجازی روی آوردند. در واقع محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جدیدی که در سال ۲۰۱۶ وارد این بازار شد، ‌انتخاب‌های متنوعی را پیش روی کاربران و مصرف‌کنندگان قرار داد.

بعد از رشد چشمگیر بازار محصولات واقعیت مجازی در سال ۲۰۱۶، این بازار برای تحولی بزرگ در سال جاری میلادی آماده شده است. توسعه‌دهندگان، مصرف‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و سازندگان محصولات سخت‌افزاری، حالا انتخاب‌های متنوعی را پیش‌روی خود دارند و منتظر ورود محصولات جدید به این بازار هستند. حالا کارشناسان معتقدند باید منتظر ایجاد یک بازار رقابتی گسترده برای تکنولوژی واقعیت مجازی و محصولات وابسته به آن باشیم. این در حالی است که با توسعه بیشتر این تکنولوژی و نفوذ آن در بخش‌های مختلف، پیش‌بینی می‌شود تنوع محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در این حوزه بیشتر هم بشود.

بازار دیجیتال